Wat een heerlijk apparaat zeg. Hij is 38mm breed en is geproduceerd tussen 1976 en 1980. Wat ik zelf leuk vond om te zien is dat alle schakels van de band met een pushpin vastzitten. Het verkorten van de band is dus super makkelijk. Anyways, ik ga weer door met genieten!
Ik ben benieuwd hoe het werkt met de Nederlandse aanduiding. Zijn er maar een paar van gemaakt gezien ons kleine landje? Doen ze dat voor ieder land? Was even nieuwsgierig
je kunt op de baai soms een NL dagaanduiding kopen.
Ik heb een originele Seiko 6138 met UK/NL dagaanduiding, een CvdK met originele NL dag en nog een 1310 Omega met originele NL dag.
Ik heb meen ik ook nog een NL dagaanduiding extra liggen voor een 1310, bij de volgende service. Die komt alleen sowieso niet in mijn grootvaders 1310 Seamaster Mariner I. Die had origineel Engels.
Mijn vaders cal. 1310 Genève met blauwe plaat en geïntegreerde band) had origineel Italiaans (zit er nog steeds in). Cadeautje op huwelijksreis. De man sprak 0,0 Italiaans. De dag heeft zijn hele getrouwde leven hooguit bij toeval goed gestaan.
Hoeveel NL dagaanduidingen zijn gemaakt voor cal. 1310 zou ik niet weten.