Een prachtige klassieker
Très chique.
Hier kom ik even op terug. Nu onderweg naar werk. Zal vanavond of morgen worden.
Jaren 60, 70 en 90. Snap echt niet goed hoe ik origineel of mod uit elkaar moet kunnen halen.
Wel begrijp ik je opmerking wat betreft binnenkant deksel want de rode heeft dat ook exact zoals op jou foto.
Ik ga denk ik eens op zoek naar een horlogekenner hier in de buurt (omgeving Zwolle) om te kijken wat het nu werkelijk is.
En in de tussentijd het zwarte bandje overzetten op de Seamaster 600. Dat rode bandje vind ik echt niets, al dacht ik daar eerst anders over haha.
Ik heb online foto’s van een andere De Ville gevonden. Ook een serie 151 net als de mijne. Ook een kroon met steentje erin (hier geleerd dat zoiets een cabochon heet). Ook hier op binnenkant deksel geen driehoek, maar wel dezelfde info als op de mijne. Ga er dan toch wel vanuit dat ik een echte te pakken heb.
Hierbij wat foto’s.
Je hoeft niet naar een kenner om ze te laten bekijken, de kenners zitten hier op het forum. @flowert en @PeterLC zijn Omega kenners pur sang.
Als jij wil weten hoe origineel je Omega’s zijn, plaats een goede, scherpe foto van de wijzerplaat en van het uurwerk met achterdeksel en wij fileren ze wel.
Moet je wel willen trouwens, je kunt ze ook gewoon lekker dragen en er van genieten.
Die Quartz ziet er prima uit trouwens, die worden ook niet veel nagemaakt omdat ze niet zo prijzig zijn.
Hier klopt helemaal niks van, dat uurwerkje hoort in een dameshorloge.
Ik vind het zelf natuurlijk belangrijk dat ik plezier heb in het dragen van de horloges. Als ze gemodificeerd zijn dan is dat zo. Maar dan is het denk ik wel dikke toeval dat ik van hetzelfde type meerdere gemodificeerde kan vinden.
Ik hecht waarde aan jullie informatie en kennis. Dus wellicht maar zo laten en ervan genieten .
Ehhhh hetzelfde tyoe?
Volgens mij is de jouwe rond, en die andere niet rond.
Kan aan mijn beeldscherm leggen maar dan toch nog
Degene die jij gevonden hebt wordt aangeboden op eBay en komt uit Japan, het is ook de enige foto die je kunt vinden. En zoals ik al zei: er klopt niks van dat horloge.
De kast van jouw gouden de Ville is van een Quartz horloge, plus hij is niet van goud maar verguld. Hier heb je exact dezelfde kast maar dan in het zilver. Heb jij een foto van het uurwerk van jouw de Ville?
Ik snap dat je graag plezier hebt in het dragen van het horloge. Maar aan de andere kant, als jij denkt dat je een kloppend volgouden horloge hebt gekocht voor een bepaalde prijs, dan is het jammer dat het niet zo klopt en misschien heb je er dan wel meer voor betaald dan wat nodig zou zijn.
Wij willen je ook graag helpen op het forum dat je een mooi kloppend horloge koopt waar je ook nog een realistisch bedrag voor terugkrijgt, als je hem ooit zou willen verkopen. Dus, mocht je vaker vintage Omega willen kopen, plaats een bericht op het forum voordat je het koopt zodat je ongeveer weet wat je koopt?
Type 151. Als ik het goed heb zeggen de cijfers achter de 151. welke model/uitvoering het is. Of zeg ik nu iets wat niet klopt?
Ik zal er eens induiken, even kijken of ik daar deze week nog tijd voor heb. Elke opmerking (positief of negatief) vat ik opbouwend op hoor. Geen haat van mijn kant. Wellicht ook maar niet op de veilingen wat kopen .
Vintage Omega is een mijnenveld; en je weet ze wel uit te zoeken…
Hehehe, geluk is met den domme zeggen ze toch? Dan koester ik nu maar even dat ik pech heb maar wel slim ben .
Haha, dat is een prima insteek!
Je bent waarschijnlijk in de war met iemand anders. Ik ben niet Omega gecertificeerd. Ik doe wel heel veel met vintage Omega’s, maar dit model hierboven heb ik geen verstand van.