NA vintage Omega De Ville

Goedemiddag allen!

Officieel is dit geen NA, aangezien ik het horloge al even heb. Maar nu is het eindelijk compleet om deze post te plaatsen dus voor mij is het een NA.

Ik heb hier al vaker gedeeld dat ik fan ben van Omega en dat ik er inmiddels al een aantal heb verzameld. Zo kwam ik ruim een half jaar terug een heel mooie gouden Omega De Ville tegen. Een model 151.782, schijnbaar uit de jaren 70.

Ondanks dat dit horloge geen datumaanduiding had, iets wat ik graag zie, was ik toch direct verkocht. Dit horloge met de zwarte wijzers en het matching zwarte knopje op de kroon vond ik echt fantastisch mooi. Jammer genoeg zat er een belachelijk lelijke en slechte goudkleurige band bij. Uiteindelijk heb ik het horloge gekocht omdat ik dacht dat ik er een echt mooi horloge van kon maken. Na ontvangst direct gecontroleerd of het horloge goed bij blijft. Slechts anderhalve minuut per dag dat hij achter loopt, daar kan ik mee leven.

Ik ben online gaan zoeken naar een De Ville van hetzelfde model. De 151 is wel te vinden, maar de .782 kon ik niet vinden. Wel horloges die hierop leken, maar niet exact dezelfde. Nu maar hopen dat ik wel een originele Omega heb gekocht en niet ben geflest. Ergens blijft dat door mijn hoofd schieten. Maar ja, ook aan de binnenkant van het deksel staan de gegevens. En ook dat het goud is, 20 micron. Ik heb er maar vertrouwen in dat het goed zit.

Via het forum hier bij @slls uitgekomen. Heb hem benaderd om een mooie vintage leren horlogeband te maken voor bij het horloge. Dat zal in september/oktober vorig jaar geweest zijn. Hier ben ik uiteraard in geslaagd. Ik heb gekozen voor Horween Derby leer omdat dat die mooie vintage look heeft.

Ondertussen had ik een originele vintage gesp online aangeschaft. Door een fout van mijn kant stond er geen huisnummer bij mijn adresgegevens. En door problemen bij de Italiaanse post pendelt het gespje nu nog steeds op en neer tussen Rome en Fiumicino zonder bij mij of de afzender aan te komen. Nou ja, verloren zaak.
Eerlijk gezegd ben ik het toen een beetje vergeten. Begin deze maand kwam het horloge weer in me op en heb ik opnieuw een gesp besteld. Deze is gisteren aangekomen. Echt superblij met de gouden vintage Omega gesp.

Vanmorgen de gesp erop gezet en echt, wat een beauty is het. Voor mij heeft het horloge nu zijn glans die het verdiend!

Net deze foto’s gemaakt en hem even omgedaan. Morgen voor het eggie om!

Uploaden: E0FE8B99-9696-4803-B543-C4623705A506.jpeg… afbeelding afbeelding

34 likes

Fraaie stijlvolle combi! :ok_hand:t3:
En compliment voor Hans!
Mag ik hem even lenen? Ga vanavond naar de schouwburg. :wink:

1 like

Bedankt. Ja, ben zeer content met het bandje. Maakt het voor mij echt af. Haha, lenen mag hoor. Wel even langs ‘t Harde rijden dan :grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes:.

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze compacte grootheid!!
Fraaie vintage!! Ziet er mooi uit!!
Staat je goed om de pols!!
(Maar, is het bandje niet te strak)??
Gegarandeerd veel draag-plezier dan ook. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Hartelijk dank! Bandje zit wel strak ja, maar ik trek het niet als een horloge om de pols schuift.

Daarnaast ben ik een autistische ADHD’er. Slik daar geen medicatie voor (ik ben wie ik ben, take it or leave it) wat in mijn geval met horloges betekent dat ik helemaal stuk ga als een horloge niet strak en midden op de pols zit.

2 likes

Toch even over nagedacht. Ik ga het de komende dagen gewoon weer eens proberen. Een gaatje losser om de pols. Soms als iets je tegen staat, moet je het juist proberen he. :blush:

3 likes

Mooi apparaat hoor, van harte!

1 like

Prachtige vintage Omega op een fraai zwart bandje. Leuk ook die zwarte cabochon! Geniet ervan.

1 like

Mijn beste,

Kies je eigen weg, kies je eigen spel en geniet van elk moment. :four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Maak van je forumnaam maar Weppenstijler want stijl heeft deze Omega dresser in overvloed! :ok_hand:
Enjoy!

1 like

Proficiat met de omega, supermooi horloge.
Veel draagplezier!:watch:

1 like

Ah, cabachon heet dat steentje. Ik ga het proberen te onthouden. :blush:

1 like

Hahahaha. Rick, dit is echt de meest geniale opmerking! :facepunch:t5:

1 like

Mooie vintage :+1: en die lederen band staat hem zeker wel ja.
Erg veel draagplezier ervan :v:

1 like

Ja, helemaal mee eens. Ga ik veel draagplezier van hebben.

1 like

Ehhm. Het spijt me dit te moeten zeggen, maar ik ben bang dat zowel de kast als de kroon niet van Omega zijn.

Lijkt erop dat iemand een Omega plaat en -uurwerk in een andere kast heeft gehengeld. :man_shrugging:

4 likes

Ik vraag me ook af - hoe zit het uurwerk ueberhaupt gefixeerd…? Bij een Omega-kast passen er dan kastplaatjes, bevestigd op de platine, net onder een randje in de kast.

Ik vond de kastvorm ook al een beetje on-Omega-achtig. Meer richting Ebel, maar dat alleen qua eerste indruk. Vrees dat je gelijk hebt.

6 likes

Plus 1 :point_up:

Waar baseren jullie dit op. Zou natuurlijk kunnen hoor. Maar ik heb hier een Seamster 600 waarvan de kast vrijwel sprekend op de De Ville lijkt, alleen de lugs iets anders afgewerkt bovenop. En hoe weet je dat de kroon er ook niet bij hoort dan? Is er in een bedrijf waar ik dit zou kunnen laten checken?

Ik denk dat ik de meeste vintage Omega’s wel ken en deze kastvorm past daar niet echt bij. Zoals @PeterLC hierboven ook al opmerkt is het uurwerk ook niet verankerd in de kast?
De tekst in het achterdeksel heeft een ander lettertype dan Omega’s uit die tijd en er staat geen Omega logo/driehoek in het deksel, noch een traceerbaar typenummer.
Daarbij heeft Omega voor zover ik weet vanaf de jaren ‘50 (iets eerder zelfs, maar ik weet geen exact jaartal) altijd gesigneerde kronen gebruikt. Niet dat een foute kroon een hoofdzonde is, want die zou makkelijk te wisselen zijn.

Zo zou een binnendeksel uit die tijd eruit moeten zien:

Heb je daar een plaatje van?

2 likes