NA: Vintage Omega Seamaster 166.0216 Gold

HF,

ik heb een hoop geflipperd tussen allerhande horloges, van alle soorten en maten, maar heb mij nooit gewaagd aan een NA topic. Over het algemeen waren dit horloges die al veelvuldig aan bod zijn geweest op het forum. Ik draag over het algemeen meer “hedendaagse” horloges en vind “vintage” maar een synoniem voor “ouwe meuk”… Tot ik een Rolex Datejust kocht. Dit opende mijn ogen dat “Ouwe Meuk” ook gewoon mega tof er uit kan zien.

Het valt mij in het algemeen sowieso op dat het forum steeds meer openstaat voor “gouden” modellen. Kijk maar naar de two tone datejust modellen, de Day date enz. Ik denk ook werkelijk dat de vraag naar dit soort modellen, in de toekomst, enkel zal toenemen.

Zo zat ik van de week marktplaats af te struinen en kwam ik een bijzonder horloge tegen, een Omega Seamaster Gold plated wel te verstaan. Ondanks dat dit valt onder “ouwe meuk”, was het voor mij liefde op het eerste gezicht. Met als resultaat dat ik deze NA om de pols mag slingeren. Het horloge is nog in goede staat en niet tot nauwelijks gepolijst, hetgeen natuurlijk altijd bijzonder is bij deze leeftijd. Het uurwerk is voorzin van een servicebeurt en loopt heerlijk!

De specs:

Omega Seamaster 166.0216
Uurwerk: Caliber 1020
Geproduceerd rond 1970 a 1980
Breedte: 35 mm (maar pakt groter uit door de kastvorm)
Dikte: 11 mm
Glas: gebold Plexiglas

De stalen versie is al eens eerder voorbij gekomen, maar de gouden nog niet, dus bij deze!
De foto’s:

Het horloge op video

De foto’s doen het horloge geen eer aan, maar heb niet het geduld om te wachten tot ik thuis ben.
Zoals je ziet springt het horloge er redelijk uit. Ik vind d geweldig en kan dit waarderen. Het horloge draagt overigens erg licht en past perfect op de pols. Ik ga er in ieder geval van genieten!

64 likes

Tof! Ik vind hem heel cool. Je gaat spijt krijgen als je deze te vlug weg doet.

En mocht je dat doen, stuur mij dan even een berichtje :sunglasses:

3 likes

Heel gaaf!

1 like

Erg mooi ding! Op jouw foto’s vind ik hem nog een stuk fraaier dan op de foto’s die de verkoper verstrekte. Hij is echt wel puntgaaf, zo te zien. Gefeliciteerd!

1 like

En mij! Rock, paper, scissors.:sunglasses:

1 like

Mooie combi met je tattoes :smile:

1 like

Bijzonder fraai horloge. Gefeliciteerd
Maar op de een of andere manier vind ik het niet een horloge wat bij jou past. :sunglasses:

Veel plezier ermee.

En als je m wegdoet…

3 likes

Lekker kerel. :sunglasses:

1 like

Gefeliciteerd, een erg mooi exemplaar :ok_hand:

1 like

Die geintegreerde bracelet is heel tof erbij. Dik horloge!

1 like

Mooi hoor, vooral de kast en band.
Veel plezier ermee.

1 like

Een Rolex man aan de Omega​:sunglasses::ok_hand:

1 like

Tof! :ok_hand:

1 like

Mijn beste,

Ziet er prima uit!! Chique met een frisse sportieve uitstraling!!
Ik wens je er een onberispelijke tijd mee. :watch:

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Erg mooie aanwinst, veel plezier met deze Omega gewenst!

1 like

Proficiat :+1:
Ik vind de band zeer geslaagd !

Veel (draag) plezier ermee.

1 like

Dat is een heel mooi horloge. Het viel me meteen al op in het Wat dragen we vandaag topic. Cool!

1 like

Gefeliciteerd ! Het is wel zo dat het goud goed staat bij je tattoos :stuck_out_tongue_winking_eye: heel wat kekker / stijlvoller dan zo een gouden retro Style Casio wat ik normaal voor me zie :stuck_out_tongue_winking_eye:

Leuk ook dat hij een opgelegd Omega teken heeft.

1 like

Zeg! Ga je mond spoelen!

3 likes

Prachtig mooi horloge. Geniet ervan!:ok_hand::slightly_smiling_face:

1 like