NA: Vintage Omega Seamaster 30

Hoi,

Aangezien in elke goede collectie een dresser en een vintage horloge hoort ben ik op zoek gegaan naar een fraai exemplaar die aan beide eigenschappen voldoet. Mijn bescheiden collectie bestond tot voor kort namelijk enkel uit moderne sporthorloges (o.a. diverse Seiko’s en een Oris Aquis) en was dus nog niet compleet. Voor deze zoektocht heb ik enige tijd geleden een topic aangemaakt op het forum Gezocht: Vintage Omega Seamaster en daar kwamen een aantal geschikte exemplaren voorbij. Ik kreeg toen ook een bericht van @Ha3n over de mogelijkheid om zijn Omega Seamaster 30 met zeldzame full arabic wijzerplaat te kopen. Ik zag dat dit horloge alle boxen aan tikte; vintage, dresser, goede originele staat, niet/ licht gepolijst, handopwinder, lichte wijzerplaat. Het betreft de Omega Seamaster 30 met kaliber 286 met referentienummer ST 135.0007 (zie Omega Seamaster 30 ST 125.0007). Kaliber 286 is een handopwinder van 30 mm breed en 5,1 mm hoog, heeft 17 stenen, een frequentie van 18000 trillingen per uur en een gangreserve van 42 uur.

Na wat foto’s te hebben bestudeerd kreeg ik een goed gevoel bij het horloge en heb ik de trekker overgehaald. Aangezien de verkoper in België woont en ik in Groningen ging de koop op afstand. Na een paar dagen kreeg ik het horloge met de post. Ondanks het feit dat het horloge in een horlogedoos zat is deze helaas niet ongeschonden aangekomen. Het glaasje en de secondewijzer is tijdens het vervoer losgeraakt. Een horlogemaker heeft toen snel een nieuw passende glaasje gezet en de secondewijzer bevestigd, de kosten hiervan zijn netjes opgelost met de verkoper.

Ik draag dit horloge inmiddels ruim een week met veel plezier. Het uurwerk loopt al die tijd als een zonnetje. Het bandje heb ik verwisseld voor een nieuwe donkerbruine Shell Cordovan band van Rios met uiteraard de originele gesp erop. Omdat dit een stijl horloge is wat ik tot op heden nooit droeg voelt het als een echte aanvulling. Aangezien het een vintage dresser is met een bescheiden formaat past dit niet bij elke outfit en gelegenheid maar deze krijgt zeker veel polstijd.

Tijd voor foto’s!

Groet,

Jarno

39 likes

Nice, gefeliciteerd!

1 like

Prachtig! Goede bandkeuze trouwens👍

2 likes

Heel mooi, gefeliciteerd!

1 like

Mooi mooi, (weer) als nieuw! Veel plezier ermee :ok_hand:

2 likes

Mooi horloge!
Wel straf eigenlijk dat glaasje en wijze los kwam tijdens vervoer: dikke pech, toch.

1 like

Fraaie aanwinst, zeer smaakvol. Geniet ervan.

1 like

Oehhh mooi horloge man, veel plezier ermee :+1:

1 like

Ja was wel balen. Zulke dingen kunnen echter gebeuren met een horloge van bijna 60 jaar oud. Ik vind het belangrijker dat het goed is gerepareerd en netjes is opgelost met de verkoper.

1 like

Schitterend!!

1 like

Erg mooi en stijlvol. Heel veel draag plezier met deze mooie NA.

1 like

Kan ik zeker beamen!

1 like

Mooie wijzerplaat, zie je niet vaak.

Veel draag plezier!

1 like

Prachtig!

1 like

Heel mooi, geniet ervan!

1 like

Mooie vintage aanwinst, veel draagplezier ermee.

1 like

Genieten maar…:+1:

1 like

Heel mooi, geniet van deze mooie aanwinst! :+1:

1 like

Prachtig :ok_hand:

1 like

Mooie aanwinst, veel plezier ermee !

1 like