NA | vintage Omega Seamaster 60 ‘Big Crown’

Die 60 ‘Big Crown’ is echt ubercool, gefeliciteerd!

1 like

Mooie aanwinst Ruben :+1:

1 like

Los van het van dit horloge zelf, heb je zelf al een aantal leerzame ervaringen opgedaan. Draag de Omega met plezier!

1 like

Geprobeerd het blauwe van de wijzerplaat wat te vangen, maar dat blijft een diep blauw. In het volle zonlicht is het helderder.

Samen met zijn eigenlijk grote broer, de Seamaster 120:

De Seamaster 60 was bedoeld voor snorkelen, niet voor het serieuze duikwerk. 60 staat dan ook voor een waterdichtheid tot 60 meter, waar de 120 (je raad het nooit) tot 120 meter kon en de 300 tot (ja ongelofelijk) tot 300 meter waterdichtheid.

Als je naar de grote kroon kijkt zou je juist denken dat het andersom zou zijn, dat die Seamaster 60 een stuk meer zou kunnen. Oh, er zijn overigens modellen met onder het woord ‘Seamaster’ op de wijzerplaat nog de aanduiding ‘60’ zoals de Seamaster 120 ook heeft. Beide wijzerplaten zijn officieel van Omega, het is niet precies duidelijk waarom dat op een gegeven moment is veranderd. De wijzerplaten waren er in drie kleuren, ‘Burgundy Red’, ‘Dark Blue’ en simpel ‘Black’. De bezel hoort te kleuren bij de kleur wijzerplaat, dus de rode heeft een rodige bezel en de blauwe een blauwige. Die bezel is dan weer van bakeliet, een enorm breekbaar materiaal (getuige ook de vele gebroken bezels met scheuren).

De wijzerplaten zijn niet meer te leveren vanuit Omega, dat maakt ze kostbaar en zeldzaam.

6 likes

Gefeliciteerd Ruben met deze prachtige NA

Staat is nu :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd!
Na het zien van je fotos, jeuken mijn handen… Nieuwe zoektocht? :face_with_monocle:. Inderdaad wel prijzig maar man, wat een prachtig horloge. Misschien ooit. Ga me er eens in verdiepen.

Wat is de lug to lug als ik vragen mag?

1 like

Prachtige aanwinst en dus proficiat! :ok_hand:

1 like

41 mm lees ik her en der.

2 likes

Gefeliciteerd

1 like

Ben benieuwd, @Nash en @Bauhaus weten jullie (of iemand anders) misschien in welke box dit horloge werd geleverd?

1 like

Gefeliciteerd! Mooie vintage duiker. Leuk hoor. :+1:

1 like

Erg netjes, en leeftijd mag gezien worden vind ik :+1:

1 like

Gefeliciteerd. Leuke duiker zo, niets meer aan doen.

1 like

Nee, sorry. De mijne zat in een (latere) Omega servicedoos.

1 like

Leuke aanwinst.

Plaatje van mijn ex ter illustratie. De mijne kwam ook in een service-etui, dus weet helaas ook niet welke doos erbij hoort.

2 likes