NA | vintage Omega Seamaster 60 ‘Big Crown’

NA: vintage Omega Seamaster 60 ‘Big Crown’

Je hebt soms een lijstje met horloges waar je van denkt: die zou ik nog wel willen. Bij mij staat op dat lijstje al een tijdje een Omega Seamaster 60. Ook om de mooie artikelen om verschillende websites, zoals Hodinkee en Fratello.

Vind ze echter nogal prijzig. En de modellen die je ziet zijn vaak in uitmuntende staat. Dat hoeft van mij niet perse, ik hoef geen horloge van 60 jaar oud te dragen in uitmuntende staat, juist het verhaal erachter spreekt me aan dan mag best iets zichtbaar zijn. En er stond er dus 1 te koop, weer in Venezuela. Vraagprijs werd niet gehaald, waarschijnlijk omdat het horloge wat vies is en de plaat zeer slecht. Ik besloot de beste verkoper een bericht te sturen en binnen de kortste keren hadden we appcontact. Hij gaf aan nog een NOS plaat te hebben en na wat onderhandeling wilde ik die van hem kopen. Hij gaf aan: ‘ik stuur hem naar je op en dan betaal je gewoon als hij je bevalt, ik heb je Omegaforums account gezien en ik vertrouw het wel’. Dat was mooi, maar ik was op vakantie en wilde even wachten tot ik terug was dus het stond een paar weekjes on hold. De bijbehorende bracelet had ik thuis al liggen (het horloge werd geleverd met dezelfde banden als de Seamaster 120), dus dat scheelde weer.

De verkoper is een verzamelaar, dus we hadden wel wat leuke gesprekjes. Ik was enthousiast over de Seamaster 60 maar dat daalde wat, er was van alles aan de hand, de wijzerplaat was toch niet netjes, de oude wijzerplaat was kwijt, enfin: het horloge arriveerde op deze manier bij mij.

Meteen maar even de stalen band erop gezet:

Ik droeg het horloge een paar dagen en ben er enthousiast over.

Kon een wijzerplaat kopen via eBay die NOS moest zijn, maar was het ook niet helaas. Toch de wijzerplaat gehouden en uiteindelijk een nieuw glaasje, nieuwe wijzerplaat en wat schoonmaakwerk verder zijn we hier:

Ben er tevreden mee, ik vind de gebruikte vintage look eigenlijk best wel gaaf en het is een super gaaf horloge om te dragen. De wijzerplaat is gemonteerd uiteindelijk toch echt wel in een hele goede staat. Het is op de foto’s te zien maar er zit een klein puntje rond de 6 minuten en wat tekenen waardoor blijkt dat hij niet heel netjes is opgeborgen maar is verder nog super netjes, zelfs inclusief lumedots. De bezel is goed gebruikt inclusief barsten en putjes, maar dat stoort me niet. Geen concrete plannen om een nieuwe bezel te zoeken of nog een andere wijzerplaat, we zien wel hoe het verder loopt.

Dank!

66 likes

Gaaf Ruben!

1 like

Mijn beste,

Proficiat!!
Een bijzonder mooie vintage aanwinst!!
Fraaie wijzerplaat!!
Ik wens je er een inspirerende tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Proficiat met de nieuwe aanwinst. Een horloge met verhaal en karakter! :+1:
Veel plezier ermee

1 like

Mooi horloge. Geniet van de nieuwe aanwinst!

1 like

Heel toffe aanwinst :+1:

1 like

Ziet er goed uit veel draagplezier ervan

2 likes

Heb toevallig ook wat foto’s gemaakt van de Seamaster 120, heb ze alleen niet naast elkaar liggen op een foto. Die houden jullie nog tegoed. Wel mooi, een Seamaster 120 en een 60 bij elkaar, dan zou ik alleen de 300 nog moeten. Helaas spreekt die me niet zo aan…

5 likes

Proficiat, zeer mooie aanwinst, veel plezier ermee!

1 like

Dat is een fraaie!
Mooi opgeknapt zo :ok_hand:
De plaat lijkt wel blauw, of is dat de lichtval?

1 like

De plaat is zeker blauw. Valt niet zo goed te zien op de foto’s, zal proberen morgen eens een foto te maken waarop hij erg blauw is.

1 like

Heel gave aanwinst! Mooie maat ook. Heb er zelf ooit ook 1 gehad, echt een heel leuk model.

2 likes

Heb jij er weer afscheid van genomen?

1 like

Weer mooi zoek- en kluswerk Ruben! Prachtige aanwinst zo!

1 like

Ja helaas wel. Ik had deze, gekocht via Omegaforums. Prachtig exemplaar.

Had toen (net als nu :wink:) teveel horloges en ben toen gaan verkopen wat ik ‘t minste droeg….

1 like

Gaaf, unieke band ook!

1 like

Ja, die is ook gaaf. Wel apart, het lijkt alsof de witte rand bij jou niet perse die racing finish heeft, of is dat de foto? Die band die jij er op had heb ik overigens ook, die zit nu op de Seamaster 120. Prima prijs toen ook trouwens, ik denk dat de prijzen nu ook wel weer die kant op gaan.

1 like

Die racing finish zat er ook op (bovenste foto, even inzoomen). Maar kan wel een andere kleur c.q. ander model zijn geweest.

1 like

gefeliciteerd Ruben, echt heel erg gaaf!!! Veel plezier!

1 like

Heel mooi, gefeliciteerd met NA!

1 like