NA Vintage Omega Speedmaster 105.003 Ed White

Beste lezer welkom bij mijn Na topic!

Afgelopen weken heb ik goed nagedacht over mijn huidige collectie. De collectie werd als maar groter en groter terwijl ik slechts een paar horloges droeg. Hierdoor had ik besloten om een paar horloges te verkopen. :grinning:

Ongeveer 2 jaar geleden kocht ik van mijn horlogemaker een prachtige speedmaster. Dit was de 145.022.69 (foto hier onder).

Het is een prachtig horloge maar omdat mijn polsen niet super groot zijn (17.3cm) vond ik het horloge soms wat groot ogen. En om een of andere reden wilde ik eigenlijk een speedmaster met calibre 321. :sunglasses:

Na wat nadenken had ik besloten om mijn 145.022.69 te verkopen en te kijken voor een andere speedmaster. Hierdoor kwam ik uit op de 105.003. Deze is een slagje kleiner en naar mijn mening nog veel mooier.

Na de verkoop van mijn speedy en het uitdunnen van de vintage diver en chrono collectie. Begon ik voorzichtig de speurtoch. Ook zocht ik op het www en in mijn speedmaster boek veel info over deze referentie zodat ik geen kat in de zak zou kopen.

Afgelopen Zondag ben ik naar de rikketik vertrokken om eens wat rond te kijken en te speuren naar Edd white speedys.

Ik had niet meteen de intentie om er eentje te kopen maar vond het leuk om alvast te kijken. Nadat ik twee exemplaren had gepast en twee keer even moest slikken van de prijs in verhouding met de conditie liep ik weer verder.

Nou weet ik dat deze krengen duur zijn maar voor dit geld verwacht ik gewoon een net exemplaar dus geen gekke schades of vlekken op de wijzerplaat.

Nadat ik de zoektocht had gestaakt en zoiets had van wieweet vind ik de volgende keer een mooie. Stond er op de planning om een bakje koffie te drinken met @Matth84

Ik liep hem echter bij een kraampje stom toevallig al tegen het lijf.

Na wat kletsen over speedmasters en wat advies vertelde @Matth84 dat hij iemand kende met een edd white speedmaster welke op dit moment de rikketikbeurs bezocht.

Deze persoon wilde volgens @Matth84 wellicht zijn speedmaster verkopen. Na een leuke ontmoeting bekeek ik zijn speedmaster en ik had meteen door dat het een zeer strak exemplaar was.

Vervolgens vroeg ik of hij het mij wilde laten weten als hij de speedmaster wilde verkopen. En als hij hem wilde verkopen voor welk bedrag dit dan zou wezen.

Toen hij vervolgens een prijs noemde voor wat hij het horloge wilde verkopen hoefde ik niet lang te twijfelen.

Vervolgens naar huis vertrokken met deze prachtige speedy.

Het was een beetje een onverwachtse wending maar wel heel gaaf. Nogmaals dank aan @Matth84 voor de hulp!

Plannen?

  • Wellicht een nettere DON bezel zoeken
  • Wellicht een 7912 band zoeken

Foto’s

Bedankt voor het lezen! :grinning:

131 likes

Toffe aanwinst! Geniet ervan!

1 like

Dankjewel :smiley:

Pfff, wat een tof ding. :ok_hand:

Ik snap enerzijds wel dat je naar een andere bezel wil kijken, maar deze heeft ook wel gewoon de slijtage/het karakter al om lekker te dragen. Ik vind hem al heel gaaf zoals hij nu is.

4 likes

Maak die fout niet om die bezel te vervangen! Daar ga je de rest van je leven tot in je graf gigantisch spijt van krijgen als je daar een “nieuwere” op laat zetten.

Doe. Dat. Niet…

Maar het is jou EW natuurlijk :innocent:

3 likes

Heel gaaf ding, gefeliciteerd! Veel plezier ermee.

Maareh, scheelt de diameter wel echt zoveel met de 145.022? Ik had begrepen dat het enige verschil tussen die 2 (zoals tussen de moderne Speedy en bv de FOIS) de crownguards is. En dat de diameter van de wijzerplaat en bezel precies hetzelfde is.

Kan er naast zitten, ik word graag gecorrigeerd indien dit zo is. :smiley:

1 like

Mooie actie :ok_hand::+1::+1:

1 like

De oude hoeft niet meteen in de prullenbak hè?

2 likes

Eens…wat ik al zei: it’s your watch :slightly_smiling_face::+1:

2 likes

Ja ikook hoor :smiley: is geen must have :sunglasses:

1 like

De Edd is ca 39mm de 145.022 is 42mm

Ik vind het net wat schelen en draagt ook echt wat kleiner

1 like

Ja ik ben me bewust van deze gecommuniceerde getallen. Ik begreep alleen dat het verschil tussen die 2 puur de crownguards betreft.

Het kan heel goed dat de crownguards alleen jou al een veel beter gevoel geven qua grootte.

Hoe dan ook heb je een schitterende vintage Speedy te pakken! Jaloers!

1 like

Zou de oude gewoon houden uiteraard

Mooie speedy, geniet er van.

1 like

Woooow van harte gefeliciteerd! Geniet ervan en draag hem in gezondheid! Goed dat je terug gaat naar wat je echt wilt ipv kwantiteit. Ik ben mentaal nog niet zo ver en zit meer in de kwantiteit en dus met (te) veel horloges.

2 likes

Goede smaak!

Nu nog een mooie Preik kastbodem erop!

1 like

Dat is zeker gaaf!

1 like

Pff lekker man! Werkelijk prachtig.
Draag hem in goede gezondheid!

1 like

Mooie aanwinst, gefeliciteerd!

1 like

Wow! Veel draagplezier, dat zal niet moeilijk zijn.

1 like