NA: Vintage Seiko

Al een hele lange tijd wilde ik een horloge uit mijn geboortejaar hebben.
Aanbod is best groot, maar vaak te duur, te versleten, niet mijn smaak of een andere reden dat ik het horloge niet wil.
Belangrijk vindt ik namelijk dat ik het horloge wel regelmatig kan dragen, het moest dus wel een degelijk horloge zijn.
En toen verscheen aan het begin van afgelopen week de advertentie van @londobule hier in het verkoop gedeelte.
Een prachtige Seiko DX uit mijn geboortejaar 1968.
Ik was op slag verliefd, wat een mooi horloge met een mooie cussion shape kast in mijn favoriete kastmaat 36mm. Mijn pols omtrek is amper 16,5cm en tegenwoordig vindt ik 36 tot 38mm het lekkerste dragen, alhoewel ik ook niet vies ben van een mooie G-shock.

Het horloge heeft een antracietgrijze sunburst wijzerplaat. Prachtig om naar te kijken.
Het horloge heeft zijn 56 jarige leeftijd goed doorstaan.
Loopt slechts een seconde of 7 per dag achter.
Zo mij overigens niets verbazen als het horloge nog nooit service heeft gehad. Ten minste niet de laatste 18 jaar toen hij in bezit was bij de vorige eigenaar.
Maar ja, het is een Seiko, en die doen het altijd, tot ze er mee stoppen. Pas dan is het tijd voor een beurtje (al zullen de meningen daarover verdeeld zijn :grin:).

Genoeg geklets weer, nu de foto’s

67 likes

Mooie aanwinst.
Zou wel een beurt overwegen.

2 likes

Mooi hoor, ze lopen inderdaad lang door voordat de slijtage zo erg is dat ze stoppen. Tegen die tijd hoeft ie ook geen onderhoudsbeurt meer. (Wel een intensieve reparatie)

2 likes

Hele nette aanwinst :ok_hand:

Ja? Gewoon nu een beurt (laten) geven.

2 likes

Wat een plaatje!

2 likes

Das gewoon altijd fout. Gewoon servicen voor er onderdelen stuk zijn. Wrs staat ie kurkdroog. Zeker als je m veel gaat dragen zou ik servicen.

Regardless, mooie seiko. Verdient wel een mooier bandje.

3 likes

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze karakteristieke Seiko!!
Schitterende wijzerplaat en bezel.
Ik wens je er een fantastische tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Knappe Seiko!

1 like

Mooier bandje is onderweg, maar de post werkt niet mee haha

Mooie Seiko! :+1:

1 like

Mooie vintage :+1:

Mooi.

Mooie NA, en gelijk servicen

Mooi die kast geweldig. :100::pray:t3:

Mooi hoor! Ik zou hem een beurtje laten geven. Horlogemakers genoeg hiero. :+1:t4:

1 like

Mooie aanwinst met zeer fraaie details!

1 like

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee

Gefeliciteerd

veel plezier met je nieuwe aanwinst :ok_hand:

Prachtige Seiko! :heart_eyes:
Zoals anderen ook al aangeven zou ik hem zeker laten onderhouden. Als de slijtage zo erg is dat hij stopt dan zijn asgaten etc zodanig uitgesleten dat er onderdelen vervangen moeten worden.