Afgelopen zaterdagavond zat ik weer eens te scrollen op Chrono24. Ik heb een zwak voor Tudor, maar tot nu toe had ik alleen een Rolex 16710 in mijn one-piece collectie. Tijdens het scrollen kwam ik dit horloge tegen. De prijs was aantrekkelijk, dus eerst nog even hier op het forum een check gedaan en gelukkig kreeg ik snel het bericht HF approved
Ik besloot een bod te doen, mede met het oog op de invoerkosten. Tot mijn grote verbazing werd dit direct geaccepteerd. Zondag werd het horloge al klaargemaakt voor verzending en vandaag lag het al bij mij op de mat, wat ik ontzettend snel vond. Wel kreeg ik nog een forse rekening voor het invoeren, maar dat hoort er nu eenmaal bij.
Wat me extra verraste was dat er ook nog recente servicepapieren bij zaten, gedateerd op 30 juli 2025.
De Tudor 7992/1 is een vintage Oysterdate uit de late jaren zestig. Het model heeft een 34 mm kast die in verguld staal is uitgevoerd, met een stalen geschroefde achterzijde en een Rolex Twinlock kroon. Binnenin tikt een handmatig opwindbaar ETA-uurwerk.
Het horloge zelf bevalt me enorm goed. Alleen het bandje is niet helemaal mijn smaak, dus ik heb meteen een taupe leren band besteld die hopelijk morgen binnenkomt. Zodra die erop zit, zal ik dit NA-bericht aanvullen met nieuwe foto’s.
Voor nu alvast de eerste shots: