NA vintage Wostok een huwelijk of origineel?

Ik ben nieuw op dit forum dus please be gentle. Hoop namelijk dat alle expertise hier aanwezig op dit forum mij kan helpen een vraag te beantwoorden. Heb vorige week een NA gedaan op EBay die zit nu nog in de mail vanuit de Ukraine. Wat schertst mijn verbazing na afbeeldingen surfen op internet. Het Wostok horloge lijkt een huwelijk tussen twee modellen met verschillend kasttype en wijzerplaat samengevoegd tot het horloge dat ik heb gekocht. Wie kan mij informeren of het hier om een huwelijk tussen twee verschillende modellen gaat of misschien toch een gewoon origineel Wostok model is?

Op de foto hierboven zijn links en rechtsboven de twee Wostok modellen te zien. Rechtsonder is het horloge wat ik heb aangeschaft.

4 likes

In jouw nieuwe NA zit geen datumvenster…dus de wijzerplaat lijkt me niet geleend van een eerder geproduceerd exemplaar…of van degene rechtsboven miet ook een datumloze versie zijn…

:golfing_man:t2:‍♂️

1 like

Alvast gefeliciteerd met je NA. Ik heb geen idee of die origineel is maar hij ziet er wel top uit :+1:

1 like

Thx, vindt het zelf ook een hele mooie :slightly_smiling_face:

Gefeliciteerd met je incoming/NA.
Ik vind de nodate van jou mooier dan de date-versie, helemaal in die kast !
Goeie koop dus.

1 like

Dit horloge is een Vostok 2409A/921004 (2409A het uurwerk dat er in zit, 921 de kast en de 004 wijzerplaat). Dit horloge is dus zeker zo gemaakt, alleen heb ik zo mijn twijfels of de wijzerplaat origineel is, de plaats waar MADE IN USSR staat lijkt mij wat vreemd, je zou het eerder verwachten zoals in de linkse foto tussen de 5 en 6 en 7.

Maar dat ik het daar zou verwachten is zeker geen bewijs dat de wijzerplaat niet zo zou kunnen gemaakt zijn…

1 like

Invalshoek van de foto gaf blijkbaar een vertekend beeld. Op bovenstaande foto is goed te zien dat het precies boven de 7/6/5 valt. Bedankt voor je reactie.

P.s. Verkoper adverteerde met type Cal. 2209A.

Zat er een foto bij van het uurwerk?