NA: Vintage Zenith monopusher

Het is alweer een tijdje geleden dat ik de tijd heb gehad om wat te schrijven over een NA. Deze verdient het toch echt dus bij deze een kort topic over deze mooie Zenith.

Ik was een lange tijd opzoek naar een vergelijkbare gouden Longines uit de jaren dertig, maar toen deze Zenith op mijn pad kwam, moest ik hem hebben!

Deze Zenith is een monopusher chronograaf, gebaseerd op het Valjoux 22GH uurwerk. Het horloge komt uit de jaren dertig en heeft voor die tijd een zeer grootte kast met 37,5mm.

Verder steelt de wijzerplaat de show met een prachtig bewaard gebleven emaille wijzerplaat met een zogenoemde 'snail scale, en Breguet-cijfers. Als bonus komt die ook nog met de originele doos.

89 likes

Prachtig :heart_eyes:

1 like

Gefeliciteerd! Prachtig horloge :heart_eyes:

1 like

mooi bewaard gebleven exemplaar

1 like

inderdaad :+1:
een horloge uit de jaren dertig die er nog zo goed uit ziet mag zeker gezien worden :star_struck:
draag hem met plezier

Hij is prachtig! Zeker het goudlaagje wat al bijna 100 jaar oud is ziet er nog schitterend uit.
Wat een mooie wijzerplaten hadden die chono’s in die tijd toch…
En het originele doosje als bonus!

Mijn beste,

Een grandiose aanwinst!!
Schitterende wijzerplaat.:ok_hand:
Proficiat!!
Ik wens je er een langdurige tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Ja, bijzonder voor een horloge van bijna 100 jaar oud. Soms heb je geluk dat je goede exemplaren tegenkomt.

1 like

Dankjewel. Hij is massief goud, anders denk ik niet dat die zo mooi was gebleven. Vergulde horloges slijten toch vaak na 100 jaar wel een stuk meer. En inderdaad, er zijn weinig moderne horloges die chronografen maken die mooi in balans zijn, al is dat maar mijn mening.

1 like

Natuurlijk, je hebt gelijk.
By the way, heb hem even opgezocht in het boek van Rössler:

18k
Het bedrijf vd gebroeders Reymond werd Valjoux gedoopt in 1929

6 likes

Prachtig exemplaar, gefeliciteerd; geniet ervan :+1: :+1:

1 like

Leuke extra informatie, dankjewel!

1 like

Gefeliciteerd.

1 like

Heel erg mooi! Veel plezier met dit prachtige horloge.

1 like

Prachtig, geniet ervan.:grin:

1 like

Heel erg mooie Zenith. Veel plezier ermee.

1 like

Prachtig horloge :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Klassieke schoonheid! Met recht een fraaie aanwinst. Gefeliciteerd & veel draagplezier!

1 like

Schitterend horloge!

1 like

Ding lijkt nieuw!

1 like