NA Visitor Duneshore Amaranth

Eindelijk, een Visitor om de pols. En wat een leuk horloge is het.
Ergens in 2016 kwam ik voor het eerst in aanraking met de Duneshore. Het was één van de vele nieuwe horlogemerken die dat jaar gepresenteerd werden. Op dat moment had ik net een Tudor B B gekocht en liet deze aan mij voorbij gaan. Het horloge had al wel indruk gemaakt. Door de aparte vorm van de kast (inspiratie waren zandduinen) en de ook al aparte wijzers ( duidelijk geïnspireerd door vulpenpunten) was dit een horloge dat niet iedereen zal aanspreken.
Bij mij bleef het wel hangen. Op een gegeven moment aangemeld voor de nieuwsbrief en wat later op de wachtlijst, ja daar is 'ie weer…, laten zetten.
Afgelopen november bericht gehad dat er een nieuwe batch beschikbaar kwam.
Goed nieuws dus. In december geïnformeerd hoe het er mee stond.
Antwoord van Phil Rodenbeck: je bent nr 919 op de lijst.
Visitor Watch Company is een in de VS gevestigde éénmanszaak. Alles gaat dus door de handen van één man. Het kan dus even duren voor je jouw horloge kunt bestellen. Een echt microbrand dus.
Eind juni kreeg ik een mail, ik kon gaan bestellen. Nu nog kijken welke kleuren er beschikbaar zijn.
Er was keus uit 5. Ik koos voor de minst ‘gewone’ kleur. Aangezien ook de rest behoorlijk afwijkt van wat in horlogeland gebruikelijk is. Het is dus Amaranth geworden. Een kleur die neigt van rood naar kastanjebruin, afhankelijk van het licht. O ja, de lumen op dit horloge is ook super !
Voor diegenen die het allemaal gelezen hebben, de plaatjes !

Miyota uurwerk met Visitor rotor.

Het is een redelijk groot horloge, maar door de vorm van het deksel valt het perfect om de pols !

ook de buckle heeft een mooi design.

Lumen… dank voor het lezen/kijken !

48 likes

Mooie originele NA! En leuk persoonlijke touch van die Duneshore.
Genite ervan!

1 like

Een keer iets anders ! Veel plezier ermee.

1 like

Dit is echt een origineel ontwerp. Die wijzers (en het hele horloge) zijn mooi. Gefeliciteerd met je NA.

Gefeliciteerd

Gefeliciteerd met je NA, en complimenten voor de mooie foto’s.
Op de website van Visitor staat dit model niet meer, dus die is klaarblijkelijk uitverkocht. De Duneshore
Shallows wel, maar dit gebruikt misschien niet dezelfde kast. Kan je iets vertellen over de maten en het draagcomfort, m.n. door de holle onderzijde?

Wat een leuk origineel horloge, veel draagplezier.

1 like

Schitterende NA en een toffe kleur! Geniet ervan :grin:

1 like

Gefeliciteerd! Na zo’n lange wachttijd is het fijn om 'm eindelijk om de pols te kunnen slingeren lijkt me. Hoe is de afwerking van het horloge in het echt?

Geniet ervan!

Gefeliciteerd met deze exoot :+1:

1 like

Gefeliciteerd met je NA. Super tof horloge

1 like

Van harte!
Bijzonder horloge, er zitten mooie elementen aan en verrassend genoeg vind ik de kleur ook mooi bij dit horloge.

2 likes

Het model wordt nu volgens de wachtlijst uitgeleverd. Je kunt je hier nog voor inschrijven.
Modellen die over zijn na de wachtlijst, komen dan op de site terecht.
Duneshore shallows heeft zelfde kastvorm, alleen andere bezel en grotere waterdichtheid. Ook een geborstelde kast.
Is nl een duiker.
Maten 44x42. lugtolug is 51.
Mijn pols van 18,5-19 cm kan hem prima hebben. Ik draag ook een Radiomir zonder problemen.
Door de holle onderzijde heb je nog meer comfort !

1 like

Afwerking vind ik heel goed, zeker in dit segment !

Leuke aanwinst, die zien we hier niet vaak voorbij komen.

1 like

Mooie aanwinst! Ik heb wel een zwak voor Visitor, gave eigen stijl en prijs-kwaliteit dik in orde. Geniet ervan!

1 like

Lekkere NA. Gefeliciteerd. Mooie kleur wijzerplaat. Veel plezier ermee.

1 like

Gefeliciteerd! Mooi horloge, leuke kleur, vette lume.

1 like

Gefeliciteerd! Zag het horloge voor het eerst geshowd door @Kahan geloof ik. Goed om te zien dat er meer landen bij forumleden :grin: :+1:t2:

2 likes

Lekker man, gefeliciteerd ! Groetjes van zijn broer.

4 likes