NA: Volle maan

Nog net op de valreep…
“Een aparte dresser met een voor mijn bescheiden verzameling ‘nieuwe’ complicatie.” Dat was hetgeen ik zocht.

Als mijn laatste NA voor dit jaar wil ik hier dan de Ball Engineer II Ohio Moonphase tonen. En juist op een dag dat de maan zich in haar volle glorie toont :smile:.

Omdat ik slechts dit jaar gestart ben met een iets meer uitgebreide verzameling horloges, mag ik dit gerust mijn horlogisch (?) hoogtepunt noemen van 2020. Een mooie afsluiter van 2020, hij gaat dan ook de ganse tijd om de pols blijven.

De afwerking van deze Ball is merkelijk beter dan hetgeen ik gewend was. Blauwige sunburst dial, knappe indices en wijzers, movement is gebaseerd op de ETA 2892A2, met een extra moonphase complicatie. En de Tritium lume is enorm fijn.

Toen ik nakeek hoe je een moonphase instelt, heb ik snel besloten om toch maar een watchwinder aan te schaffen. Deze draait nu dus zijn rondjes elke dag.

Hier enkele foto’s:

Op leer is die ook mooi:

Regenboog 12 :star_struck:

48 likes

ja nu moet ik zeggen dat hij inderdaad ook mooi is op leder, :+1:
alhoewel ik voorstander ben van metaal :smiley:
echt een mooi horloge :clap:
geniet ervan :smiley:

1 like

Veel draagplezier :+1:

1 like

Mooi horloge van een leuk merk, veel plezier ermee!

1 like

Heel mooi!

1 like

Mooi hoor, ik vind Ball best een interessant merk nu ik ze meer voorbij zie komen!

Veel draagplezier!

1 like

Geweldig mooi horloge maar dan wel op staal.

1 like

Mooi horloge!

1 like

Heel erg mooi!

1 like

Veel draagplezier

1 like

gefeliciteerd met je prachtige aanwinst.

1 like

Proficiat en veel draagplezier toegewenst!

1 like

Heel mooi :ok_hand:t2:

1 like

Bedankt allemaal, en een prettig 2021 aan iedereen :smiley:
Hij heeft het nieuwe jaar gehaald!

3 likes

Gefeliciteerd !
Prachtig die kleuren. En die echte stoomtrein.

1 like

Gaaf zeg, wat een mooie! Gefeliciteerd. Zijn echt wel leuk om naar te kijken, die Balls😄

1 like