NA. Vondst ‘Foah Wènagh’ op de Haagse Antiekmarkt. Franck Müller 'Avant la Lettre'

Het is een gravure. Met bovenin (plaatje ligt hier op zijn kant dus hier links) een ruimte waar een tekst zou kunnen staan of gestaan hebben.

5 likes

Proficiat Lex met dit mooie resultaat :goed poetsen is ook een vak ! :ok_hand:t4:

1 like

Leuk! Wellicht had hier een instapmerk het logo kunnen plaatsen.

1 like

Knap werk zeg! En heel leuk om te lezen/foto’s te kijken. Horloge ziet er weer waardig uit!

1 like

:star_struck: gefeliciteerd :partying_face: en je verhaal :mechanic: :nerd_face: doet hem :+1: :watch:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Gaaf en spannend verhaal, gefeliciteerd met je aanwinst en knap staaltje werk

1 like

Leuk weer om te lezen. Veel plezier ermee.

1 like

Leuk idee. Misschien kan ik er alsnog ‘LEXAF’ op laten graveren.

3 likes

Hee! Waar heb ik dat nou eerder gezien?

afbeelding

3 likes

Het was in die tijd standaard om het “finishen” met de hand te doen. Dat verklaart echter niet de verschillen. Ik denk eerder dat ze uit een verschillende batch komen (waarschijnlijk met een lange tijd ertussen) of dat de lignes verschillen. Bij Gruen moet ik bij het vervangen van onderdelen ook goed opletten, bij voorkeur uit een uurwerk waarbij het serienummer dicht bij ligt. Van sommige calibers zijn ook verschillende generaties bekend. Onhandig. :sweat_smile:

Nou, nee…

Want als het in Paulson staat dan is er toch een redelijke productie geweest. Wel zullen (dames) cilindergang uurwerkjes vaak in de kliko terecht gekomen zijn. Jouw zilveren kast heeft wellicht haar leven gered?

2 likes

Niet speciaal. Toen ik haar vond, zag ze eruit alsof ze een erg vieze nikkelen jas aanhad. Pas toen ik het aparte ovalen wijzerplaatje zag met de Romeinse cijfers en de rode 12 viel er een kwartje. Dat kwartje werd een tientje, maar daar deed ik het voor.

Geweldig verhaal en wat een moeite heb je gedaan. :+1::+1:
Resultaat is prachtig

1 like