Hallo mede-horlogisten (als je het vaak genoeg zegt komt het vanzelf in de Dikke van Dale),
Recentelijk ben ik geïnteresseerd geraakt in watchwinders. Met mijn bescheiden budget, dat van een eerstejaars-HBO’er, zijn ze nogal moeilijk nieuw te vinden, maar ik heb er uiteindelijk een weten te scoren bij het Duitse Klarstein (een soort vtwonen/wehkamp/bol.com) voor een bescheiden prijsje. Vandaag kwam hij binnen (of nou ja, met DPD, dus ‘uit het busje geflikkerd’ is een betere term) en hij werkt tot nu toe naar behoren. Hij biedt plaats aan twee horloges en heeft twee draairichtingen. Ook zijn er verschillende ruststanden in te stellen, tussen 72 en 36 minuten. Als er iemand met een vergelijkbaar budget naar een watchwinder zoekt, raad ik hem, tot dusver, aan.
Leuke winder!
Had een tijd terug ook het gevoel dat ik er één nodig had, toen ook aangeschaft.
Wisselde alleen te vaak van horloge en had daarbij geen zin om hem terug te plaatsen.
Deze lijkt een mooie plek te hebben, dat je hem maar vaker mag gebruiken als dat ik deed!