Enige tijd gelden heb ik een oproep geplaatst wie een Junkers horloge van een goede vriend zou kunnen repareren en opknappen. Zijn glaasje was gebroken, uurwerkje liep niet meer goed, vocht schade, etc.
Dit horloge heeft hij gekocht in Berlijn tijdens onze eerste vakantie samen.
Daarnaast heeft het merk een speciale band voor hem, gezien de link met de vliegtuigen uit de oorlog.
Helaas kan hij het door omstandigheden nu zelf niet meer laten repareren, dus wil ik dit voor hem laten doen. Uit mijn post kwamen helaas geen horloge makers naar voren, dus heb ik het ingeleverd bij een juwelier in de hoop dat deze alles weer in orde kan maken.
2 Weken geleden zag ik in het blauwe deel een Junkers aangeboden, met een zelfde “golfplaat” waar mijn vriend het oorspronkelijke horloge op uitgezocht had. Weliswaar geen automaat maar deze bleek een quartz te zijn en daarnaast rond i.p.v. het oorspronkelijke tank model. Om te zorgen dat als het oorspronkelijke horloge niet meer hersteld kan worden, heb ik deze erbij gekocht, zodat onze vriend straks toch een mooie Junkers kan dragen.
Leuke bijkomstigheid is dat Henk ( @EnricoTutti ) deze Junkers aanbood als verkoop voor het goede doel, Stichting Animal Sanctuary.
Omdat het horloge voor mij ook voor een goed doel bestemd is,
maakt dit een mooie bonus en voelt alles dubbel goed.
Voorlopig draag ik hem zelf af en toe, maar met Kerst draagt onze vriend een van de 2 Junkers