NA voor mevrouw Motormuis: ML Aikon 35

De komst werd al aangekondigd: mevrouw Motormuis verruilde haar TAG Heuer Aquaracer voor iets anders. Best een hele stap naar deze Maurice Lacroix Aikon! Van 40.5 naar 35mm, maar eenmaal om de pols is ze zo blij als een terrorist in een handgranatenwebshop. De Seiko 5 met 37mm die ze tijdelijk droeg is zelfs een fractie groter. Die gaat nu weer bij mij om de pols voor bij mijn pak die ik overdag mag dragen.

De diamantjes als uurmarkers, de “clou de Paris” wijzerplaat, de hoogglans facetten op de zijkanten van de schakels, de schitterend gemaakte schroefkroon, de diepblauwe kleur, de bezel, het gevoel en geluid als je het uurwerk met de hand opwindt, de vlindersluiting… alles klopt hier.

Hij valt als 36mm en op haar ranke pols is dat gewoon dikke prima. Een kwestie van even wennen en kritisch als zij is op onze hobby, is hij meteen goedgekeurd.

Wel een crime om de schakels te verwijderen en weer terug te plaatsen zeg :sweat_smile: Het is een systeem met pinnen en collars en die schieten overal heen als je niet oppast. Dat kennen we van ome Seiko. Waarom geen schroefjes? Zeker voor deze prijzen, maar goed.

Met hele en halve schakels was het op maat maken uiteindelijk eenvoudig. Een vlindersluiting heeft echt halve schakels nodig, omdat je geen micro-afstelling hebt.

Later volgt mogelijk een flinke review met de bevindingen en meer en betere foto’s, maar voor nu zullen jullie het hiermee moeten doen:

73 likes

Heel mooi :+1::+1::+1:

1 like

:joy::joy::joy::joy::joy::joy:

Hij staat goed! Mooie keus. :grin:

1 like

Stoere en chique optie zo. Staat haar goed!

1 like

Mooi👍

1 like

Simpelweg prachtig!
Een absolute aanrader voor de dames des huizes (ooit).

1 like

Echt mooi hè? Er zijn ook wijzerplaten in 35mm met witte en zwarte parelmoer met diamantjes.

1 like

Wouw mooi hoor perfecte maat ook :+1::ok_hand:

1 like

Great minds think alike - zat al te kijken:
https://www.mauricelacroix.com/us_en/watches/watches-aikon?___store=us_en&ml_gender=1701

Maar vind deze blauwe met (verre) afstand het mooiste.
Juist die wijzerplaat maakt het horloge onderscheidend/ geeft een eigen karakter. Met die MOP wijzerplaten al weer veel minder.

1 like

Daar waren wij inderdaad thuis samen ook al snel uit :+1: De blauwe is simpelweg de meest sjieke / chique.

1 like

Erg mooie aanwinst :ok_hand:t2:

Geniet er saampjes van :+1:t2:

1 like

Prachtig horloge.

1 like

Maar goed dat ze die witte niet in 39mm hebben.

42mm niet naar wens?

2 likes

Zou je die gelijk kopen?
42 is mij te groot, ik draag momenteel gewoon een maatje kleiner merk ik…

1 like

Erg tof!

1 like

Zou zeker wat toevoegen (helemaal zomers) ja. Ik vind het sowieso een erg geslaagd model. Enige minpunt is dat ik hun logo gewoon niet mooi vind.

1 like

Van harte aan mevrouw @Motormuis!
Staat haar erg mooi, nog veel plezier gewenst met deze ML.

Ennuh, ik ben niet van het his en hers. Ik moet altijd lachen om stelletjes met dezelfde kleding en fietsen. Van die ANWB stelletjes en dat heb ik met horloges maar niet met de Aikon :slight_smile:

U heeft mijn goedkeuring :joy:

1 like

Ja dat logo… dat went wel. Verder is er niks dat niet klopt.

Draagt zeker vrij groot 42mm (meer als 43-4mm)?
Horloge heeft met die band en kast al wrist présence genoeg.
Komt er een 39mm?

1 like

Erg mooi en met name leuk dat vrouwlief toch ook iets met horloges heeft!

1 like