NA voor vrouw collega: onalledaagse Seiko

Eén van mijn collega’s vroeg mij laatst of ik niet eens wilde omkijken naar een kwaliteitshorloge voor zijn vrouw.

Wensen: girlie looks (parelmoer dial, liefst wat bling zoals steentjes); maximaal diameter 30mm, automaat of gelijkwaardig, stalen band, maximaal €250. Nieuw uiteraard.

Na een vrij lange zoektocht en wat overlegjes belandde een aantal op de short list. Deze Seiko SUT135 via het Franse Chiq Time (dikke aanrader) is het uiteindelijk geworden en dat was ook mijn advies.

Het is weliswaar geen automaat, maar een onderhoudsvrije solar die perfect de tijd blijft houden, was een mooi alternatief.

Ik heb hem gelijk afgesteld op een 16.5cm pols, die hij heimelijk heeft opgemeten aan de hand van een armbandje. Toevallig had ik een klein flesje wijn in precies die maat liggen.

Jullie mening?

13 likes

Mijn mening is dat het flesje gewoon te klein is…

Mooi horloge :+1:

7 likes

Ik heb mijn vrouw afgelopen jaar voor haar verjaardag ook zo’n soort solar kado gegeven. Weliswaar zonder de bling-rand maar verder tophorloge. Ze wilde een onderhoudsvrij horloge en niet “iedere keer de tijd hoeven in te stellen” (lees: geen automaat als ze het horloge een tijdje niet mocht dragen). Door de parelmoer dial ziet het er nog leuk uit ook.

1 like

Leuk verhaal en fijn dat je iemand anders op zo een manier met jouw kennis en kunde hebt kunnen helpen. Naar mijn mening is de missie goed geslaagd en ik hoop dat de jongedame veel mooie herinneringen met dit horloge mag maken.

1 like

Ik denk dat de dame erg blij zal zijn met dit horloge.
Goed gevonden :thumbsup:

1 like

missie geslaagd.

1 like

Voor kookdoeleinden! Die bocht gaat niet door de keel.

1 like

Mijn beste,

Inderdaad!! Missie zeer geslaagd!!
Goed gedaan hoor!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Geinig horloge, zeker onalledaags. Nu maar hopen dat het vrouwtje tevreden is :wink:

1 like

Happy wife, happy life

2 likes

Helemaal goed! Mijn vrouw draagt ook altijd kleine dameshorloges, en vanwege de kleine quartz uurwerkjes ook altijd heel kleine batterijtjes (snel leeg), Vanwege regelmatige wissel met wat anders is een automaat niet wat, dus nu heeft ze tot volle tevredenheid een Eco Drive, dus ook solar. Perfect voor haar en heel blij mee.

1 like

Als je me op de man af vraagt: Wil jij daar mee rondlopen, dan zeg ik volmondig en hartgrondig: nee! Zou je willen, dat je vrouw daarmee ronddartelt, zeg ik volmondig en hartgrondig: nee! Mijn vrouw mag lekker zelf haar horloges uitzoeken, houdt niet van bling bling, maar meer van " design". Van mij mag het, als zij er maar gelukkig mee is.
Is het gekochte horloge dan werkelijk zo’n ramp? Ik vind van wel.

2 likes

Ondanks dat ik nu weer heerlijk vrijgezel ben, ben ik het hier volhartig mee eens.

Dit geldt echt…altijd.

“A wife’s happiness in the marriage has the power to overtake a husband’s marital unhappiness to make his overall life quite pleasant,” Deborah Carr, professor of sociology at Rutgers University and co-author of the study, told The Huffington Post. “That was the finding that makes people say, ‘Happy wife, happy life.’ But it cuts the other way, ‘Miserable wife, miserable life.’”

Dus heren, zorg voor een tevreden dame in huis.

2 likes

Flessen zijn altijd te klein :innocent:

1 like

Ze blijkt toch polsen van 12.5cm te hebben :fearful:
Dat is de diameter van dit flesje!

Je weet wel, waar Monsieur Scaramanga om vraagt :wink: Ben benieuwd wie van jullie deze filmhint snapt.

Er zijn maar liefst 6 (!) schakels afgehaald, waardoor de vouwsluiting nu op het randje van comfortabel is gekomen. De 30mm diameter zal haar nu staan zoals bij ons een forse duiker staat, maar zodra ze hem van mijn collega heeft ontvangen, stuur ik een wrist shot om het eindresultaat te tonen.

2 likes

Nick Nack! Tabascooooo!

1 like

Nick Nack!!! Bonuspunten!

3 likes

En mijn beeld gaat meteen naar Andrea Anders :heart_eyes: Een plaatje zou op zijn plek zijn, maar heb Jur beloofd dat ik even zou dimmen met mijn uitspattingen.

1 like

Nou, in de PB dan maar? :slight_smile:

1 like

Google lijkt me voldoende :upside_down:

Geweldige film trouwens. Ik heb vroeger een beste tik gekregen van mijn vader, toen ik zijn Zippo pakte om er ook een gun van te maken. +/- 23 jaar geleden, maar het gloeiende oortje zit me nog vers in het geheugen :joy:

1 like