NA voorafgegaan door een wijze les.....

Goedemiddag horlogefanaten,

Ik broed al een tijdje op dit verhaal, maar wat persoonlijke omstandigheden (gepland bezoekje aan de operatie kamer) zorgde er voor dat het wat langer op zich liet wachten. Neem maar even de tijd om dit te lezen. Het namelijk is een verhaal met wat wendingen…

Na de welverdiende vakantie en France begon het eind augustus weer te kriebelen: Wellicht een nieuwe horloge kopen? Maar aangezien ik andere spaardoelen heb op dit moment, is het één erin = één eruit. Nu had ik pré zomer een berichtje van een forumgenoot ontvangen met een compliment over mijn Venezianico Nereide. Een paar berichtjes later had ik wat horloge budget en @Koldingwatch een NA :smiley:.

Vervolgens ging ik op zoek naar iets nieuws en na wat bladeren op de bekende sites maakte ik de fout om op marktplaats te gaan kijken. Al snel kwam ik een scherp geprijsde “ongedragen” Tissot Couturier Automatic op staal tegen bij een verkoper met 5 sterren en een langere tijd actieve account. Horloge was relatie geschenk, full-set. Alleen verkeerde kant van het land, dus na wat over en weer berichten over verzending e.d. de koop rondgemaakt via het MP betaalsysteem en gelukkig koperbescherming afgesloten. En voila, enkele dagen later kon ik naar de pakketautomaat van DHL om het pakketje op te halen.

Vervolgens kwam het spannende doos openmaken moment: "zou het horloge inderdaad ongedragen zijn en is de verpakking in orde?! Kort antwoord: NEE!!! Wat ik aantrof was een horloge waar de band en kast al de nodige “levenservaring had” Één van deze beschadiging was daarnaast ook nog eens verkleurd. Eerst een heel net bericht gestuurd aan de verkoper met wat begeleidende foto’s:

Tot zover deel 1, deel 2 volgt later deze week…

16 likes

Lekker dan.

6 likes

Marktplaats…
Dhl…

1 like

Mijn beste,

Wat een vervelende situatie!!
Maar dit zal toch wel weer goedkomen.
Dat ziet de de verkopende partij toch ook wel in.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Ja, zeg…
images

15 likes

5 sterren, hoe kan dat dan?

1 like

Wat vervelend voor de verkoper, die heeft gewoon een tweedehands relatiegeschenk gekregen…

Zonder gekheid, dit kan natuurlijk niet.

image

Kom maar door met deel 2!

3 likes

Wat balen joh. Moet goed komen…?

1 like

Bah echt balen man

1 like

Deel 2 volgt op tv in "Opsporing Verzocht ".
Man gaat door het lint na ontvangen beschadigd horloge. Huis ontploft. Etc, etc.

Ik zou er nog achter staan ook.

Ongedragen. Man, man.
Hopelijk komt het nog goed!

4 likes

Oei, ik ben benieuwd naar de reactie van de verkoper. Succes!

1 like

Erg vervelend! Hopelijk is het enigszins goed afgelopen?

Bij versturen van horloges vraag ik altijd om duidelijke foto’s van het horloge en pakket, zoals deze verzonden worden. Dan is voor beiden partijen duidelijk hoe het horloge verzonden is.

Ook als een horloge voor service gaat: een tip om foto’s van te voren te maken, zodat duidelijk is in welke staat deze vertrokken is.

Sterkte!

1 like

Sterkte met dit verhaal, het einde is wat abru

5 likes

Tja van dat horloge is natuurlijk niet leuk, dat wordt wel of niet opgelost…

Maar veel belangrijker is hoe het nu met jou is na de operatie? Gaat het goed met je en zijn de vooruitzichten goed?

2 likes

Jeetje zeg, blijft spannend om tweedehands online te kopen van een onbekende. Ik hoop dat het goed wordt opgelost en je je geld terug krijgt.

1 like

Oef marktplaats kan zo tricky zijn, hopelijk is het goed gekomen

1 like

Poah wat een lullo ! Sterkte met alles :ok_hand:t2:

1 like

Balen en sterkte. Keep us informed

1 like

Hoeveel delen gaan er komen?
Misschien kan ik ze dan beter opsparen.

2 likes

Balen! :expressionless:

2e hands is altijd een risico.