Ik broed al een tijdje op dit verhaal, maar wat persoonlijke omstandigheden (gepland bezoekje aan de operatie kamer) zorgde er voor dat het wat langer op zich liet wachten. Neem maar even de tijd om dit te lezen. Het namelijk is een verhaal met wat wendingen…
Na de welverdiende vakantie en France begon het eind augustus weer te kriebelen: Wellicht een nieuwe horloge kopen? Maar aangezien ik andere spaardoelen heb op dit moment, is het één erin = één eruit. Nu had ik pré zomer een berichtje van een forumgenoot ontvangen met een compliment over mijn Venezianico Nereide. Een paar berichtjes later had ik wat horloge budget en @Koldingwatch een NA .
Vervolgens ging ik op zoek naar iets nieuws en na wat bladeren op de bekende sites maakte ik de fout om op marktplaats te gaan kijken. Al snel kwam ik een scherp geprijsde “ongedragen” Tissot Couturier Automatic op staal tegen bij een verkoper met 5 sterren en een langere tijd actieve account. Horloge was relatie geschenk, full-set. Alleen verkeerde kant van het land, dus na wat over en weer berichten over verzending e.d. de koop rondgemaakt via het MP betaalsysteem en gelukkig koperbescherming afgesloten. En voila, enkele dagen later kon ik naar de pakketautomaat van DHL om het pakketje op te halen.
Vervolgens kwam het spannende doos openmaken moment: "zou het horloge inderdaad ongedragen zijn en is de verpakking in orde?! Kort antwoord: NEE!!! Wat ik aantrof was een horloge waar de band en kast al de nodige “levenservaring had” Één van deze beschadiging was daarnaast ook nog eens verkleurd. Eerst een heel net bericht gestuurd aan de verkoper met wat begeleidende foto’s:
Erg vervelend! Hopelijk is het enigszins goed afgelopen?
Bij versturen van horloges vraag ik altijd om duidelijke foto’s van het horloge en pakket, zoals deze verzonden worden. Dan is voor beiden partijen duidelijk hoe het horloge verzonden is.
Ook als een horloge voor service gaat: een tip om foto’s van te voren te maken, zodat duidelijk is in welke staat deze vertrokken is.