NA: voorlopig een laatste.....SARB035

Toegegeven, het liep de laatste maanden wat uit de klauwen met aankopen, en ik had ook nog wat potjes op het vuur staan (o.a. hier in het blauw), dus het einde was nog niet in zicht, maar vlak na de aankoop van deze mooie SARB035 medio vorige week, toch eens met de wederhelft om tafel gezeten en besloten om de verzamelwoede wat in te perken, en ook eerst eens wat te gaan verkopen (de Echo/Neutra die ik als enige nu te koop heb staan loopt niet héél hard, helaas). Affijn, ik had deze al besteld, dus dat kon ik niet meer terugdraaien, maar onder de andere potjes heb ik het vuur toch maar uitgedraaid… :frowning_face:
Maar, gisteren landde deze bij het DHL-punt. Lang moeten zoeken naar een mooi exemplaar dat betaalbaar was (er wordt in het blauw en op andere plekken meer dan 800,- voor gevraagd), en als de prijs veel lager is zijn ze vaak behoorlijk afgeragd (“zeer goed” durven ze dat dan nog te noemen. Ook deze was met name op de clasp niet helemaal lekker meer, maar daar heb ik bij Uncle inmiddels een nieuwe voor besteld, maar de kast is prima, en met wat Cape Cod zijn de lunette en de flanken weer bijna als nieuw. Het horloge loopt prima met +3 seconden. En ik moet toegeven, het is terecht een klassieker. En nu maar even afwachten wanneer het embargo kan worden opgeheven…

78 likes

Heerlijk horloge!

Bandenadvies? Ik heb laatst deze erop gezet:

16 likes

Gefeliciteerd met dit.mooie exemplaar, mooi ding

Dit klinkt heel erg als straf.
Ben je zo stout geweest?
Foei.

Sorry zeggen en je embargo is foetsie, je kan weer los.

1 like

mooie Seiko :slightly_smiling_face:

1 like

Mooie aanwinst :ok_hand:

1 like

Aankoop woede is synoniem voor HF vrees ik en er niet aan toegeven is een kunst. Gefeliciteerd met je laatste NA :wink:

1 like

toch weer gefeliciteerd met deze,
draag hem met plezier

1 like

Mijn beste,

Geniet van deze fraaie Seiko.:watch:
Gefeliciteerd!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooie aanwinst, geniet ervan!

1 like

Als je het zo leest dan klinkt het bijna als een In Memoriam. Hopelijk ervaar je het als iets positiefs. Anders raad ik het boek Essentialism aan, dat geeft wat houvast om meer te genieten van wat ertoe doet, juist als je afscheid neemt van minder belangrijke dingen/zooi/gedrag.

Gefeliciteerd - denk ik. :wink:

3 likes

:thinking:

Gefeliciteerd. SARB033 en 035 altijd leuk. Mooie maten, goede horloges.

2 likes

Heel mooi! Kan niet ontbreken in de verzameling…

Enfin

Heel netjes.

Mijn maximum aantal horloges zal nooit meer worden dan het aantal paar schoenen van mijn vrouw :thinking: Dan kan ik nog wel even vooruit :joy:

1 like

Gefeliciteerd met je voorlopig laatste aankoop. Mooie Seiko.

Btw, eerst de verzamelwoede indammen en dan wél met een SARB035 thuiskomen. Dat is alsof je op dieet gaat en begint met een familieverpakking Ben & Jerry’s “omdat ’ie toch al in de vriezer lag”. Succes met het embargo… ik geef het een week.

1 like

Hele mooie sarb, geniet er van!

1 like

Nee hoor, gewoon een open gesprek tussen twee “consenting adults”

Mjah, ik heb me toch wel laten gaan qua NA’s, dat zag ik zelf ook wel in, maar soms is er een andere blik nodig om dat ook te laten doordringen. Helemaal niet erg, overigens!

Dat was niet aan de orde…en embargo is zelf opgelegd. Misschien moeten we hier een topic AH openen (Anonieme Horologisten… :sweat_smile:)

Tja, mijn vrouw heeft echt helemaal niks met kopen van schoenen, tassen, onnodige kleding, sieraden of wat dan ook. Ze gaat altijd zeer goed gekleed voor een ongeloofelijk klein budget, dus als ik dat voorbeeld moet volgen…

Haha, mooie vergelijking, in dit geval was de SARB, zeg maar, eerder de katalysator, maar van dat

kan ik je verzekeren dat dat niet het geval gaat zijn, om meerdere redenen.

Dank je voor de welgemeende tip, maar ik heb echt niks met zelfhulpboeken. Ik vond Bregman’s “de meeste mensen deugen” al niet om door te komen terwijl het toch best toegankelijk geschreven is.

Ja hoor, no worries!

1 like

:joy::watch:

1 like

Dat is geen zelfhulpboek. Maar goed, ik snap je.

1 like

Ziet er goed uit. Staat ook op mijn lijstje.

1 like

Nee, weet ik, vandaar ook mijn formulering.
Maar ik ben bijv. 6 jaar geleden, na een avondje erover praten met een Zweedse collega-docent tijdens een uitwisselingstrip, van het ene op het andere moment gestopt met alcohol en dat heeft me geen enkele moeite gekost, dus dit moet ook kunnen.

Gefeliciteerd met je NA en sterkte gewenst met de opgelegde embargo. Ook ik ben benieuwd hoe lang dit in stand zal blijven.

1 like