NA Vostok Admiralskie Komandirskie

De doos afgehaald X-RAY CHECKED, :slight_smile:

Grotere doos dan gedacht,

Na opening, even schrikken, koekjes genaamd : Russisch brot, dit is waarschijnlijk om in de stemming te geraken, vriendelijk !

Alsook het horloge en catalogus, proper !

Het betreft dus een nieuw en opgedragen horloge van 1993 dat nagekeken, gekuist, en geolied is door
een horlogemaker.
Goud geplaqeerd uurwerkkast van 39 mm (lug tot lug : 42mm ) 18 mm bandwijdte en stanley steel
geschroefd deksel.
Shock-bestandig, waterdicht tot 20 ATM en een datum is ook aanwezig :wink:

Voor de kenners: een handopwinder Vostok caliber 2014 met 17 jewels, anker beweging met 24 mm diameter houdt goed de tijd door het groot balance wiel, grote veer en de lange regulator arm.

Afbeelding op dial: Zeemacht epaulet met goude strepen, een anker en de inscriptie "ADMIRALSKIE"

Het horloge is voorzien van een bruine lederen band en is tamelijk plat, eigenlijk ook praktisch ontworpen door de geschroefde kroon op 2 uurpositie voor mensen die last hebben van een kroon op de 3 uurpositie die op hun hand indrukt. (Gelezen in één van de forums hier :wink:)

De lumen: niet denderend maar wat verwacht je van een horloge van 23 jaar oud, :hushed:

Tot slot: deze Vostok Admiralskie Komandirskie, geproduceerd in 1993 en verdeeld door OSTWOOD, Switzerland komende van het bekende Russische fabriek Vostok- inc. “Tschistopolsky” in de stad Chistopol in de Russische provincie Tatarstan met rode zwevende secondewijzer houdt zeer goed de tijd.

Bedankt voor de aandacht en hoop dat je het een beetje interessant vond, heb mijn best gedaan, :wink:

Sorry, bijna achterkant vergeten

8 likes

mooi klokje ik heb hem zelf ook

alleen dat tekentje betekent dat het een “Ostwok” is en geen “Vostok”

proficiat !

1 like

Leuke Ostwok :thumbsup:

Ik wist niet dat de Komanderskie’s ook 20ATM zijn
net als de Amphibia’s
Daar heb ik mijn twijfels.
Maar hij gaat iig een mensenleven mee. :grinning:

Grt.

Heb de info ook maar van de documenten die bij het horloge bij waren, praktijk is misschien anders, haha

leuk verslagje, niet mijn ding desondanks veel plezier ermee

1 like

Hij heeft een brede schroefkroon.
En ook de achterkant is voorzien van de bekende brede pakking.

Maar het plexi van een Komanderskie is een stuk dunner dan dat van
een Amphibia.
Een plons in het water zal hij wel overleven denk ik.

Grt.

1 like

BTW… wist je dat je dit soort klokjes kunt winden door de kroon wisselend een halve slag vooruit en een halve slag achteruit te draaien ipv hele slagen vooruit ?

( dat is soms handig afhankelijk van het soort bandje wat je er opzet, want soms zit het bandje in de weg bij het met hele slagen doordraaien. )

1 like

Ostwok was a private Swiss post-soviet sales organization for Vostok watches-these watches were sold under the name Ostwok in Switzerland
Staat zo in bijlage . Groeten.

Leuke review en bijzonder horloge.
Veel plezier er mee!

1 like

Leuk ding! Is het doublé goud of is het de voor Vostok zo kenmerkende goudkleurige TitaniumNitride coating?

1 like

Mijn beste,

Proficiat!!
Aparte wijzerplaat. Leuk hoor!!
Ik wens je er veel draag-plezier mee.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Mooi horloge, een Vostok is voor mij altijd goed.:slight_smile:
Die goudkleur is een titanium nitride coating, kenmerkend voor deze horloges.

3 likes

Leuke aanwinst :thumbsup:
De extra’s dat je bij russen dikwijls krijgt zijn telkens verrassingen. :grinning:

1 like

Een opvallende verschijning !!!
Veel plezier ermee :+1:

1 like

Mooi! Proficiatskie :thumbsup:

2 likes

Leuke aanwinst en “unboxing” beschrijving.
Veel draagplezier

1 like

Wat een gek klokkie.

1 like

Kijk, voor threads zoals deze bivakkeer ik zo graag op HF. Dit is on topic. Gefeliciteerd met deze klok en heel veel plezier ermee toegewenst!
(Ik houd me overigens aanbevolen voor aanbiedingen van een Rus. Maar dat terzijde.)

2 likes

Ik vind m zelf spuuglelijk, maar gelukkig verschillen de smaken. Heel veel plezier ermee iig :slight_smile:

1 like

Leuke aanwinst , zie hem zelf graag in geheel stalen uitvoering.

1 like