NA: Vostok Amphibia 470 Albatros

Een relatie van me uit Italië had twee vrijwel identieke horloges gekocht en dus was ik nadat ik bij @Marijn2 een Albatros 470 gezien had (overigens is de 460 is dezelfde kast maar dan zonder sunburst afwerking) er als de kippen bij om er een van hem te kopen. Deze Sovjet Vostoks zijn verdraaid lastig te vinden in mooie staat, maar deze werd als supernetjes omschreven en de foto’s stelden niet teleur.
Het horloge heb ik in verband met mijn vakantie linea recta naar @vouwfietser laten opsturen, het liep niet meer mooi en een beurtje was dus noodzakelijk.
André meldde mij dat het horloge zoals door de verkoper vermeld een in superstaat verkerende kast, wijzerplaat en wijzerset had.
Wat kleine dingen mis met het uurwerk, gebroken tiretteveer, missend messing plaatje onder de balans, balans waar een vouw in de veer zat, maar met wat reserveonderdelen en vernuft van André loopt hij beter dan af-fabriek

Toen ik thuis kwam lag de Amphibia nog lopend op de mat!
De kast is nog prachtig, scherpe hoeken, geen krassen, sunburst intact, prachtige sunburst wijzerplaat, doet me een beetje denken aan de HFLE 2016 qua effect en prachtige vanillie kleurige lume.
Even de laatste krasjes uit de rand van het glaasje gelolijst en vlug een diepdonkerblauw perlon bandje erop dat ik had liggen, maar wellicht binnenkort een diepdonkerbruine perlon (heeft iemand er eentje liggen?).
Erg happy met dit horloge en het werk van @vouwfietser

13 likes

Mijn beste,

Het enthousiasme waarmee je deze nieuwe aanwinst kenbaar maakt,
doet ons getuige zijn van een horloge-passionist “pur sang”.
Fantastisch hoor!!
Ik wens je dan ook een gelukkige tijd met deze jou toe vertrouwde Vostok!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Leuk verhaal eromheen! Veel draag plezier! :sunglasses:

1 like