NA Vostok Amphibian Classic 420289

Omdat dit forum tot op heden het meest aanstekelijke forum is wat ik tot dusver heb bezocht ben ik inmiddels langzaam (nahja) tot het opbouwen van een basic collectie begonnen.

Mijn nieuwste aanwinst de Vostok Amphibian Classic 420289 met mooie blauwe dial de grote rode ster (daar heb ik blijkbaar iets mee maar daar open ik een keer een ander topic voor) en onderzeeboot.
Bewust ook gekozen voor de typische bezel. Wellicht komt er nog een keer een mod voor een keramische Seiko bezel maar voor nu houdt ik hem even origioneel.

Kwam niet werkend binnen, en wilde met alle goede wil op deze planeet niet aan de gang (schudden, tikken, tijd verzetten handmatig opwinden niets werkte).
Gezien ik sinds het bezoek van dit forum enorm gepakt ben door het horlogemakers vak inmiddels wat gereedschap besteld en de stoute schoenen aangetrokken en het horloge opengemaakt.
Feit dat het horloge me nog geen 70 euro koste maakte deze beslissing een stukje makkelijker moet ik eerlijk toegeven.
Ben er ook meteen achter dan mijn horloge opener niet toereikend is evenals de fijne schroevendraaier set, en mijn pincetten kunnen ook wel een upgrade gebruiken.
Maar na even goed gekeken te hebben heb ik heel voorzichtig een tikje (met pincet natuurlijk) tegen het balanswiel gegeven en als magie kwam het uurwerk tot leven, en loopt het al ruim 24 nauwkeuriger dan ik had verwacht.

Wel even de lelijke zeer goedkoop aanvoelende metalen band verwijderd en hem op een 18mm perlon strap (aangekocht via dit forum) gezet. Nog niet zeker of hij daarop blijft maar voor nu is het even prima.

En na dit fijne verhaal (want ik ben stiekem best een beetje trots dat ik hem aan de gang heb gekregen) de foto’s :slight_smile:

Zo kwam hij binnen

Het uurwerk zochtbaar met rechtsonder het balanswiel (tenminste ik neem aan dat dat het balanswiel is)

En nu op perlon strap

18 likes

Goed bezig!
Mooie aankoop. Een hele coole Vostok ! :+1:

1 like

Mooi… ik heb een komandirskie met die plaat

1 like

Horlogemaker in spe, goed bezig en die Vostok is erg leuk.

1 like

Goed bezig en natuurlijk een mooie Vostok! :+1:t2:

1 like

Leukerd hoor! En de perlon misstaat hem niet!

1 like

Knap gedaan!

1 like

Nice, weer een Vostok erbij. Goed gedaan. Die perlon band staat hem ook goed.

Mijn beste,

Goed gedaan!!
Mijn complimenten!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink: