NA: Vostok Favinov 020!

Daar is hij dan, de lang verwachtte Vostok (Zat aantal dagen vast bij postnl). Deze is nogal een impulsaankoop geweest. Ik zocht namelijk gewoon naar een budget duiker en kwam in de zoektocht een aantal vostok’s tegen. Nou daar eentje van uitgekozen en direct contact opgenomen. Snel de aankoop kunnen regelen met @andrepost en ook snel verzonden. Gisteren was hij er dan. ik gelijk helemaal blij en overal nieuwsgierig naar (de aparte kroon etc…) heel veel opgezocht op Youtube en ook veel leuke info gevonden. Nou paar uur later keek ik weer naar het klokje en bleek de secondewijzer los te zijn… lekker dan.


Ik direct beginnen zoeken op internet hoe dat ding verder in elkaar zat. Kast opengehaald, kroon eruit, etc… Uurtje later was hij weer piek fijn in orde.
Gelijk lekker alles in één avond over dat klokje moeten leren. Was op zich ook wel een vette ervaring. Dan vandaag de hele dag lekker genoten. We gaan direct beginnen met de tijd elke keer te noteren zodat ik hem een beetje kan gaan reguleren in een weekje.

Maar nu genoeg geratel, fototjes!


Nogmaals mijn dank aan @andrepost, je hebt me heel erg goed geholpen man! :ok_hand:

34 likes

Die is wel heel nice! En vette lume :sunglasses: gefeliciteerd!

1 like

Thanks, graag gedaan en gelukkig is het gelukt met de secondewijzer :+1::+1:

1 like

Tof ding, enjoy!

Dat ter zijde, die muismatten zijn de max!

1 like

Hij fiks gewoon zijn eigen seconde wijzer👌

1 like

Vette Vostok man, ik blijf daar toch echt een zwak voor houden :blush:
Ook wel mooi dat je direct gedwongen wordt om te leren hoe hij in elkaar zit, mooi dat dat je niet liet tegenhouden :grin: :+1:

2 likes

Vond ik wat minder, baalde als een stekker.:frowning:
Maar dikke :+1: dat @JayJayVo het gewoon even in een avondje heeft geflikt.

2 likes

Ach shit happens, en volgens mij gewoon naar tevredenheid opgelost als ik het zo lees :ok_hand:

2 likes

Oh jazeker en anders hadden we het ook opgelost :muscle:

2 likes

Het is allemaal goed afgelopen, nu is het lekker genieten👍

2 likes

Super tof! Veel plezier ermee :+1:t3::+1:t3:

Proficiat met deze nieuwe aankoop!Mooie sterke lume!

Kom er nu juist achter dat hij ongeveer 20 minuten voorloopt op een dag… kan dat zijn doordat ik heb gewerkt met een ijzeren pinset voor de schroefjes enzo te pakken dat het uurwerk gemagnetiseerd is geraakt? En zo ja, hoelang duurt dat voordat dit weer weg gaat?

Wilde eigenlijk beginnen met reguleren maar neem niet aan dat het dan goed afloopt naderhand😅

Gaaf ding. Favinov lume is echt lekker fel.
Balen dat ie nu te snel loopt. Zou wel eens gemagnetiseerd kunnen zijn ja.
Iedere horlogemaker en misschien zelfs een juwelier ook wel kan dit met zo’n kastje in een paar seconden voor je fixen.
Een beetje horlogemaker doet dit ff tussendoor voor je lijkt me en anders is er misschien wel een behulpzaam forumlid met zo’n kastje.
Zelf gaan reguleren bij zo’n afwijking lijkt me niet verstandig, dat doe je hooguit voor het finetunen.

2 likes

Net even mijn lokale juwelier gebeld, kan hem daar laten magnetiseren dus dat zal gelukkig ook snel opgelost zijn👍

2 likes

Ben zojuist bij de juwelier langs geweest, blijkt dat hij niet gemagnetiseerd was. Wel hebben we de oorzaak gevonden. Één van de pinnen waar je het horloge mee reguleert staat helemaal in de plus… had dit nog niet eerder opgemerkt en ga dit dus zo snel mogelijk recht zetten. :sweat_smile:

Mooi, gelukkig een simpele oplossing en niks kapot dus! :+1:

1 like

Prachtige Vostok !
Gefeliciteerd.

Leuk ding en gaaf met die lume zo!