NA vostok Kommandirskie 811831

Ik heb het een keer zelf gedaan bij m’n Amphibia zoals je hier kunt lezen:


Was de eerste keer dat ik iets heb gedaan aan een horloge. Het is geen rocket science. Op YouTube staan wat filmpjes hoe je zo een compleet uurwerk schroefje voor schroefje uit elkaar haalt en weer in elkaar zet. Ik ben alleen nog niet ervaren genoeg om een horloge van een ander uit elkaar te gaan schroeven. Hou het voorlopig bij m’n eigen horloges.
Misschien kun je een oproepje doen in het Russen topic.

2 likes

Gefeliciteerd met deze mooie duikboot, hier een oudere amphibian variant.

1 like

Nou, alleen @chronospace zegt dit tot nu toe. Heb het verder nergens terug gevonden. De sub lijkt wel op de Oscar II-klasse maar of de ‘Kursk’ nu herdacht wordt. Daar kom ik nog wel achter.
En sowiso draag ik deze Rus met respect ! Een prachtig merk, WO2 verleden, degelijk onverwoestbaar loopwerk military grade, Rusland, de submarine erop, en… mn eerste mechanische.
Er komt wel een bandenwissel, beetje upgraden, olifant of struisvogel, zoiets. En de zwarte datewheel mod spreekt me ook aan…
Maar respect krijgt ie, nu al !

Hoe breed is lug width? Misschien is een nato strap iets?

Ik denk niet dat het de Kursk is, ik zei het omdat ik dacht enige teleurstelling te zien na de opmerking van chronospace. Dus boog ik het om naar iets moois,… Als in een monument.
Volgens mij werd deze dial al vervaardigd voordat Kursk zonk.
Veel plezier met je horloge. Het is inderdaad een gaaf merk.
:+1:

18mm

Hij gaat niet zwemmen dus ik gooi er leer op. Beetje shinen :joy:

1 like

Leuk om te lezen! Mijn eerste aankoop op dit forum was ook een komandirskie, maar die is inmiddels ook alweer verkocht via het forum :innocent:

Edit: ik draag ook nog steeds bijna dagelijks m’n Scuba Dude van @Rubennnv :sunglasses:

2 likes

Gefeliciteerd met deze aanwinst.
Ik snap niet waarom ikzelf nog geen Vostok heb want het zijn hartstikke gave dingen en kosten geen drol.

1 like

Mooie nieuwe aanwinst, gefeliciteerd! Zit ook al even te kijken naar een Rus en de interesse is opnieuw aangewakkerd. Mag ik vragen waar je jouw Vostok vandaan hebt?

//eu1.dh-cdn.netI//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netE//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nety//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net€//eu1.dh-cdn.net2//eu1.dh-cdn.net9//eu1.dh-cdn.net,//eu1.dh-cdn.net-//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netZ//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net(//eu1.dh-cdn.net2//eu1.dh-cdn.net8//eu1.dh-cdn.net5//eu1.dh-cdn.net3//eu1.dh-cdn.net3//eu1.dh-cdn.net)//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.netB//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.net,//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net

Dank je, ik ga kijken!

Heb weer ff zitten kijken maar er komen nog nabestellingen. Mooi spul voor weinig ! Ik wil meer.
s-l500 (4)s-l500 (5)s-l500 (3)s-l500 (2)

1 like

Heb je ze alle vier besteld? Zit trouwens ook een 710 kast bij. Ik dacht dat je die niet zo interessant vond {is wel een erg mooie kast overigens vind ik zelf)
Die 090 is overigens erg fors, daar moet je wel van houden :wink:

Nee dit zijn ff wat voorbeelden. Dr komen wel na’tjes aan hoor…

Nummer 2 vind ik altijd een mooie dial! staat super goed met messing wijzers en een messing bezel en een grove bruine lederen band.
Die mod moet ik ook nog eens maken. Zag er ooit een voorbeeldfoto van. Succes verzekerd! (zou in mijn geval dan in een 710 case worden, of anders een oude 320/470 kast.
Overigens de 320 sniper die BG te koop heeft is ook niet te versmaden, al gezien? dat is een 2409 uit het Sovjet tijdperk. Waanzinnig goed uurwerkje.

1 like

Een Vostok Komandirskie Submarine (of Frogman) is de waarschijnlijk de meest klassieke keuze voor een eerste Russisch horloge, maar je kunt er dan ook niet mee missen met die keuze :wink:

Ik wens je nog veel draag- en kijkplezier met je Rusje :+1::clap::+1:

:innocent: (en hopelijk blijf je gespaard van het virus want er zijn zoveel verschillende kasten en zoveel verschillende wijzerplaten en…) :innocent:

1 like

ik zie door de bomen het bos niet meer door al die kasten…
Ga maar 's een zoektocht opzetten :slight_smile:

Dit is een goede guide als je nog niet zo bekend bent met alle Vostok modellen/opties.

https://forums.watchuseek.com/f10/guide-buying-modifying-repairing-vostok-amphibia-3042242.html

2 likes

Nr 2 gaat er komen. Prachtig istie !

2 likes