Deze viel eergister op de deurmat, behalve dan dat dat niet waar is aangezien het pakketje daar te dik voor was
Anyhoe, zoals sommigen van jullie weten ben ik in het verleden niet bepaald kortaf geweest, dus daar ga ik lekker m’n trademark van maken
Officiële naam zoals weergegeven op de site:
Russian Vostok 2415 Automatic amphibian radio room 110650. Nieuw via eBay (verkoper: Zenitar).
Het betreft case-model 110 (m’n scuba-dude is #710 en dat vind ik toch wel de mooiste):
Ik had op 2 augustus op ORDER gedrukt en hij arriveerde de 18e. De 4e kreeg ik via e-mail te horen dat 'ie verzonden was. Voor mensen die zich afvragen hoe snel het ongeveer gaat: ik heb gehoord dat het (naar Ierland), soms ook 3 maand kan duren. Dus de onderweg-tijd variëert.
En dan nu… de foto’s…!
Envelop (bubbeltjesenvelop):
Pakketje:
Doosje:
Klokje:
Achterkant bandje:
Zoals algemeen bekend zijn Vostok’s horloges tof, maar zijn de bandjes meestal niet veel meer waard dan de envelop waarin ze worden opgestuurd. Dus die er meteen afgehaald:
Head-only, onder:
Head-only, boven:
Head-only, zijaanzicht rechts:
Head-only, zijaanzicht links:
Head-only, boven deel II:
Fase II, welk bandje kiezen we?:
In de linkerhoek bevindt zich een bandje dat ik kreeg bij de aankoop van mijn Scuba Dude, heb die nu op een NATO zitten, dus deze was beschikbaar (Rob verkoopt deze ook, weet niet waar die oorspronkelijk vandaan komt).
In de rechterhoek zien wij een rubberen Borealis-strap, die ik kreeg bij mijn Seiko SNZF17. Dus ook beschikbaar. Uiteindelijk voor de Borealis gekozen (sorry @anon55799749EV ;)).
De Borealis paste echt exact tussen deze 22mm lugs, maar dan ook echt met 0 speling:
Enne, damn, wat is zo’n bandje stug en stroef

Even een lumeshot, de lume is echt GOED, maar niet zo goed als m’n sea-urchin:
Nadat ik er vanmiddag mee in de zon had gezeten zag ik dat de lume het zelfs deed als ik binnenskamers was op een wat minder goed verlichtte plek.
Wristshot (lume!):
Nog wat op- en aanmerkingen:
Ik had dit horloge alleen op foto’s gezien, en nooit in het echt. Gezien de prijs (+/- €75 incl. verzenden ofzo) durfde ik de gok wel te nemen. Toen ik hem voor het eerst hands-on had was ik toch een tikje minder blij dan ik had verwacht. Niet dat het tegenviel, maar geen liefde op het eerste gezicht klaarblijkelijk. Heb hem vandaag omgehad en de liefde groeit gelukkig. Als niemand me kan vertellen dat de strap minder stug gaat worden gaat die gewisseld worden, want echt comfortabel zit 'ie nog niet. Ook niet per se heel vervelend hoor. Maar voelde wel fijn toen ik hem net even afdeed en dat is toch niet helemaal de bedoeling lijkt me.
De duikring van m’n Vostok Scuba Dude zit echt mega los. Deze gaat op een fijne manier stroef, zodat 'ie betrouwbaarder is. De bezel is btw bidirectional.
Wat ik echt mis is de datum. Realiseerde me pas na het bestellen dat deze die niet had, maar had hem anders ook wel besteld. En nee, de datum is niet moeilijk om te onthouden, maar het is toch leuker als je die taak kunt delegeren naar (aanÂż?) een leuk horloge.
De kroon is een prima schroefkroon, met de trademark Vostok-wobblyness. Tijd verzetten gaat easy. Pas toen ik merkte dat 'ie maar één stand had schoot me weer te binnen dat dat was omdat er geen datumcomplicatie op zat. En zonder de datumcomplicatie (of welke complicatie whatsoever) is het zeer ongecompliceerd goedzetten. Want dan heb je automatisch een 12-uurs tijdmeting (als jullie zo begrijpen wat ik uit probeer te leggen, vond het zelf apart om me dat te realiseren).
Afscheidsfoto, de radio-room samen met z’n duikneefje (nachtfoto dus flitseffect) (de krasjes op m’n Dude vallen op deze foto erger op dan irl):
Hoop dat iedereen een beetje kijk- en leesplezier heeft gehad!
** EDIT **
Dit superleuke blogje over de geschiedenis van/achter de markeringen van de Radio Room (leestip) was ik helemaal vergeten in te voegen. Dit gelezen hebbende maakt het twee keer zo leuk om dit horloge te dragen!