NA: VPC 37HW (Venustas Per Constantiam)

Mooi verhaal, leuk horloge :+1:.
Die blauwe dial is fraai hoor.

1 like

Zeer mooi horloge, geniet ervan :wink:

1 like

Mooi man! Geniet ervan.

1 like

Gaaf ding wel, hoe meer ik er naar blijf kijken, hoe gaver ik ze ga vinden…
Prijs wel flink, al krijg ik het idee dat ze daadwerkelijk wel fraai zijn afgewerkt.

Blijf hem even in de gaten houden maar voor nu alvast heel veel plezier ervan!

1 like

Zeker. Voor een onbekend merk snap ik dat helemaal. Maar het zit wat mij betreft beter in elkaar dan, bijvoorbeeld, een Tudor. Ik kan hem alleen maar aanraden :slight_smile:

2 likes

gaaf je aanwinst hoor, heel mooi. Prachtig horloge.

Hoe bevalt het handwinden met die schroefkroon @Ojjz ?

In eerste instantie lijkt me dat een beetje onhandig, of valt dat in de praktijk wel mee?

1 like

Er was en is veel commentaar op handwinders met een schroefkroon. Zelf heb ik er geen moeite mee, maar dat ligt wel een beetje aan hoe je je horloges gebruikt.

Ik draag een horloge eigenlijk nooit langer dan twee dagen achter elkaar. Daarna wissel ik door. Ik moet dus een horloge altijd op tijd zetten zodra ik hem omdoe. Als je daar toch mee bezig bent is opwinden (wat erg soepel gaat in de VPC) een kleine moeite.

Draag je de VPC iedere dag, dan zou het wel eens vervelend kunnen worden. Maar dat zou ik met een handwinder sowieso hebben denk ik. Dan moet je gewoon lekker een solar quartz nemen :slight_smile:

Al met al blijf ik de VPC heerlijk vinden en draag ik hem echt heel veel. De band is fantastisch en het design is elegant genoeg voor onder een hemd naar kantoor en stoer genoeg voor tijdens een bergwandeling.

4 likes

Het is ook wel een beetje ongebruikelijk denk ik.

Wel goed om te horen dat het jou in ieder geval in de praktijk niet stoort.

Het is inderdaad een mooi horloge, leuk je pics ook! Geniet er lekker van :slight_smile:

1 like

Fotootje van nu in het lentezonnetje.

11 likes

Ziet er heel fraai uit!

1 like

Zo, even een oud topic opspitten maar draag je 'm ook wel eens op een leren band? En heb je daar wellicht foto’s van? Deze komt namelijk steeds hoger op de verlanglijst…

1 like

Nog nooit. Heb deze ook specifiek gekocht voor de hele fijn stalen band met fijnverstelling. Ik heb andere horloges in de collectie die het goed doen op leer. Bij de VPC heb ik nooit de noodzaak voor een ander bandje gevoeld.

2 likes

Thanks! Ik draag m’n speedy eigenlijk altijd op staal en wil er eigenlijk iets naast waarbij ik iets makkelijker dan bij de speedy naar leer kan switchen.

1 like

Switchen gaat super makkelijk, want de stalen heeft quick release, maar heb het zelf nog niet gedaan.

Het staat wel mooi :heart_eyes:

Dus zou je daar niet door laten tegenhouden :slight_smile:

6 likes

Geheeft ie gekromde bandpennen nodig of kan het gewoon recht?

Dit. De aansluiting zit net wat dieper ‘onder’ de kast. Gewone pushpins.

Ah mooi! Dank voor de foto’s op leer. Ik had the gram klaarblijkelijk niet genoeg doorgespit.

Eens even een nachtje over slapen. Het blijft een hoop geld voor een nieuwkomer maar aan de andere kant zie ik niks binnen de bekende merken wat me zo triggered.

2 likes