NA: VPC 37HW (Venustas Per Constantiam)

Vandaag kwam mijn langverwachte nieuwe aanwinst binnen. Wat mij betreft is hij bijzonder genoeg om in een apart topic aan jullie voor te stellen. Jullie krijgen geen hoogdravend liedje ter vermaak. De fans daarvan laven zich maar aan de NA-topics van @Fate_Amenable_To_Change. Hier moeten jullie het helaas doen met een paar kiekjes en mijn verhaal.

Twee jaar geleden kocht ik als stalen GADA-horloge een Breitling Chronomat 36. Een prachtig blauwe plaat met een fancy rouleauxband, maar helaas ook zonder fijnverstelling. Daardoor toch niet comfortabel genoeg voor zowel zomer als winter voor mij. Deze vertrok dus halverwege dit jaar alsnog.

Op zoek naar iets anders keek ik naar een aantal alternatieven. De Black Bay 54 leek perfect maar vond ik op de pols toch net te saai. Een Explorer vind ik prachtig, maar toch ook wel erg prijzig. Andere opties bleken toch vaak te groot voor mijn wat kleinere pols.

Ondertussen kwam Thomas Van Straaten op Fratello met zijn ‘Building a watch brand’-serie. Hierin leek hij precies het horloge te gaan ontwerpen dat ik wilde; een alleskunner, zonder consessies op de kwaliteit, met een goede maat en een geheel eigen design. Ik heb de afleveringen met veel aandacht gelezen om zo het proces te volgen.

Aan alles werd gedacht. Er kwam een naam en een eigen lettertype voor die naam. Er werd een heel bijzondere bandaanzet ontworpen en een prachtige plaat met een kleine seconde. Een klassiek detail op een verder modern horloge; cool! Toen in maart dit jaar de modellen werden gepresenteerd, en je dus kon bestellen, was ik eruit. Er moest een VPC komen.

Nu, ruim een half jaar later, is hij er dan eindelijk. Mijn eigen alleskunner in the flesh! Geniet dus van de fotootjes :slight_smile:

Ook de verpakking kreeg veel aandacht

Met een pouch van Watchpouch

En dan het horloge zelf

121 likes

in mijn ogen, een topper :+1:
draag hem met plezier

1 like

Gefeliciteerd! Leuk design!

1 like

Ik zou wel heel graag wat minder ‘van vooraan’ plaatjes krijgen van deze om de pols.

1 like

Mooie aanwinst, veel draagplezier!

1 like

Gaaf om 'm eindelijk zo te zien. Gefeliciteerd en enjoy!

1 like

U vraagt wij draaien!

27 likes

Daar is ie dan Michiel! Gefeliciteerd! :partying_face:

Zou Thomas dit precies op pakjesavond hebben getimed? :face_with_hand_over_mouth:

Hoe is de lume?

1 like

Gefeliciteerd :+1: Mooie VPC :heart_eyes:

1 like

Tof :ok_hand:. Ziet er smaakvol uit. Gefeliciteerd met deze bijzondere NA

1 like

Veel plezier ermee.

1 like

Mooi horloge (voor mij iets teveel “out there” voor een echte alleskunner, maar de gustibus ), alleen de naam doet me teveel denken aan een jaarclub opgericht door almeerse hbo’ers

4 likes

Nice. Heel gaaf! :ok_hand:

1 like

Ik weet niet waar Thomas gestudeerd heeft, maar ik snap je wel :wink: Heb er zelf gelukkig geen last van.

2 likes

Heel tof. Vooral die opgelegde indices maken het af. :+1:

1 like

Ja, van blokjes lume. Dat is wel erg tof gedaan!

1 like

Gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Nice, Michiel. Gaaf apparaat. :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd vriend, snel weer een gtg plannen👌🏻

1 like

Gaaf ding! Mooie band ook met die gepolijste facetten. Ook al meerdere keren gekeken naar de mosgroene variant.

Proficiat!

Gr, Vigorelli

1 like