Beste horlogevrienden,
Zoals waarschijnlijk velen van jullie vast ook doen zat ik onlangs YouTube horlogefilmpjes te verslinden om inspiratie op te doen voor een potentiële nieuwe aanwinst. Tijdens het kijken kwam ik een filmpje tegen over de nieuwe geüpdatete versie van de Oris Propilot Big Date. Ondanks dat pilotenhorloges mij normaliter niet aanspreken raakte ik gefascineerd door dit horloge en zat het sindsdien vrijwel iedere dag in mijn gedachten.
Op een gegeven moment werd het zo extreem dat ik dagelijks keek of er nieuwe ProPilot afbeeldingen te vinden waren op Google of Instagram. Dat was het moment waarop ik besloot om actie te ondernemen en contact op te nemen met de Oris boutique in Amsterdam. Het duurde niet lang om een afspraak te maken en al snel bevond ik mijzelf in een videogesprek met Maarten van de boutique. Het was een onwijs leuke ervaring om in deze corona tijden toch het gevoel te hebben in een winkel te zijn. Maarten informeerde me goed over de keuzemogelijkheden en over de verschillen tussen de uitvoeringen en op dit punt wist ik 100% zeker dat ik binnenkort een ProPilot zou mogen verwelkomen.
Wat ik echter niet 100% zeker wist is welke kleur deze ProPilot dan zou moeten zijn. Zowel de zwarte als blauwe uitvoeringen spraken mij erg aan. De zwarte variant met geborstelde bezel zie ik als een perfect allround horloge die je werkelijk overal naartoe zou kunnen dragen. De blauwe uitvoering springt door de blauwe sunburst wat meer in het oog, en is doordat er meer gepolijste oppervlakken zijn dressier maar daardoor minder geschikt als all-rounder. Ongeacht welke kleur het was zou ik hem met zowel de stalen als textiele band willen hebben om af te kunnen wisselen.
Toen was het moment aangebroken om een kleurkeuze te maken. Ga ik nou voor zwart? Of toch voor blauw? Oké het wordt zwart! Wacht… blauw is eigenlijk toch mooier. Maar zwart is veelzijdiger. Maar blauw is eleganter. Zwart past beter bij een pilotenhorloge. Hmm, zwart past meer bij mijn stijl. Weet je dat zeker? Nee. ARGH. Ik kon gewoon niet kiezen. Nog nooit in mijn leven ben ik zo besluiteloos geweest! Normaal gesproken irriteer ik mij al wanneer mijn vriendin niet binnen 5 minuten een keuze kan maken in een restaurant en nu ben ik zelf degene die volledig vast loopt.
Vandaar dat ik heb gevraagd of Maarten bereid zou zijn om voor mij te willen loten. Hij vond het een tof idee en ik waardeer het enorm dat hij daar aan heeft willen meewerken. Het was eigenlijk de bedoeling dat ik het filmpje met de loting zou ontvangen wanneer het horloge bij mij binnen is. Alleen kreeg ik via dit forum een horloge aangeboden die ik tot het einde van het weekend kon overnemen. Echter zou ik het horloge in kwestie op de zelfde manier dragen als dat ik voor de zwarte variant van de ProPilot in gedachten had. Toen heb ik toch maar gevraagd of ik alvast het lotingsfilmpje kon zien. Het zou immers zonde zijn om nog een aanwinst te hebben en die dan vervolgens niet te dragen. Daardoor wist ik in het weekend al welke kleur ik zou gaan ontvangen. Het filmpje zelf was super leuk opgenomen en mijn vriendin en ik hebben er de hele avond over gesproken.
Vandaag was het eindelijk zo ver, mijn nieuwe aanwinst is er! Onwijs bedankt aan Maarten van de Oris Boutique in Amsterdam voor de meest unieke en avontuurlijke winkelervaring die ik ooit in mijn leven heb gehad.