NA: Waldham Electrodyne Incabloc

Vandaag was ik op marktplaats aan het struinen, of er nog iets leuks tussen stond. Mijn aandacht werd getrokken door iets speciaals. Een Waltham Electrodyne Incabloc in zeer goede staat.

Het is een uurwerk met een nogal speciaal movement, namelijk met een LIP R184, wat we tegenwoordig een hybride uurwerk zouden noemen. De balans wordt electrisch aangedreven, maar het is een mechanisch uurwerk. Er zit dus een batterij in. En omdat ik wel van bijzondere dingen houd, heb ik de verkoper een bezoek gebracht en me het uurwerk eens bekeken. En het is een prachtig stuk. De dail ziet er nog bijna als nieuw uit, alleen lijken de lumen wel wat verdwenen. Maar de dail is erg mooi gedetailleerd, met mooie passende wijzers, en een zeer kenmerkende seconde-hand. Het horloge had onlangs zelfs nog een beurt gehad en een nieuwe batterij, dus een erg leuke vondst.
Meteen maar wat foto’s gemaakt:

En daarbij ook nog een leuk gesprek gehad met de verkoper, dan maakt zo’n aankoop het nog leuker!
Ik ga waarschijnlijk wel het bijpassende fixo-flex bandje vervangen. Ik kan het wel om, maar het zit erg strak. En dit wil ik echt nog wel een keer dragen op een mooie klassiek ledertje…

9 likes

Leuke aanwinst. Gefeliciteerd. Had wel een foto van het uurwerk verwacht … :slight_smile:

Apart uurwerk. Waltham is een merk van Timex toch?

Ik was gisteren pas laat terug, dan ga ik nog niet even de kast openen. Die foto’s volgen nu:

Mijn beste,

Apatre verschijning!! Anders dan anders!!
Leuk hoor!!
Ik wens je dan ook een inspirerende tijd met deze uitdagende vintage. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Dank! Bijzonder dat uurwerk uit Frankrijk komt aangezien Waltham Amerikaans merk is/was.