NA wandering hours

Ik houd werl van niet-standaard horloges horloges en alternatieve manieren van tijdsaanduiding. Sommigen hier zullen alles wat niet de standaard 2 of 3 wijzers heeft een gruwel vinden, maar ik waardeer die leuke stukjes techniek wel. Toen ik dit wandering hours horloge op Ali tegen kwam, trok hij mijn aandacht. Een raar ding met een wel erg bol glas, maar een hele andere manier van tijdsaanduiding die in dit geval ook nog eens goed af te lezen is. En het voordeel van deze uitvoering vond ik dat de wijzerplaat ook nog eens erg mooi clean is, zonder onnodige tekst. Een automaat, altijd beweging te zien door de centrale ‘secondenwijzer’ en zichtbare tandwielen aan de voorkant (die geen functionele rol lijken te spelen…) wat het geheel een ‘technisch’ uiterlijk geeft. Dat durfde ik wel te proberen voor een Ali prijs.

Na ontvangst stelde het geheel me niet teleur. Het bolle glas is enorm, maar het geheel draagt door de redelijk slanke kast niet echt dik. Het horloge is 40mm, dus redelijk bescheiden voor zo’n complicatie. De dial is echt mooi donkerblauw met een mooie sunburst en de rest van de afwerking is eigenlijk ook best prima voor deze prijs. En de tijd is prima af te lezen nadat je gewend bent aan het mechanisme. Het enige grote nadeel is dat het megabolle glas geen antireflectie coating heeft. Alles spiegelt er dus in, wat er voor zorgt dat goede foto’s maken erg lastig wordt. De tijd aflezen gaat prima omdat dat allemaal aan de onderkant zit, maar er valt altijd wel een deel van de rest van de dial weg door de reflectie. Maar goed, al met al vind ik het wel een prima experiment en ik denk dat ik hem zo waar best nog wel eens zal dragen.

37 likes

Geen idee hoe ik de tijd af moet lezen maar hij is cool.

4 likes

Das inderdaad lollig en eens niet zo’n grijze muizers ding.
Heb je ook een linkje?

2 likes

7:47 zo te zien.

3 likes

Inderdaad. De balk beneden geeft de minuten aan van 0 naar 60. Het getal wat naar deze balk wijst, geeft de uren aan. Als in dit geval de 7 bij de 60 minuten komt, neemt de 8 het bij 0 minuten over.

4 likes

Ja hoor

3 likes

Zeker geen grijze muizen ding, gefeliciteerd met je aanwinst :+1:

2 likes

Jee, wat een bijzonder exemplaar! :+1:t2: Veel plezier ervan!

2 likes

Leuk hoor! Ik houd ervan!

2 likes

Leuke vondst, Jeroen! Beetje om de nadelen heen lezen en fotograferen. In elk geval een origineel object en een leuke conversation starter voor de belangstellende. Plezier ermee!

2 likes

:heart_eyes::heart_eyes: schitterend, veel draagplezier met deze schoonheid.

2 likes

Een conversation starter is het zeker. Met het kortemouwenweer voor de boeg zal hij goed gaan opvallen.

2 likes

Leuk horloge! Proficiat.
Ik vraag me af of ik die curved rubber band apart zou kunnen bestellen. Ik heb vorig jaar deze Le Dome gekocht, en die case lijkt identiek te zijn. :grin:

2 likes

Dat lijkt me inderdaad dezelfde case. Die van mij heeft ook zo’n lijntje aan de zijkant. Geen idee of de rubber band los te bestellen is. Er staat ook geen merkje of typenr oid op. Hij sluit inderdaad wel mooi aan op de kast.

1 like

Verre van ideaal om even snel je tijd te checken, maar een kek ding verder!

3 likes

Weer eens wat anders !

Eigenlijk super onlogisch dat ze de minuten onderaan zetten ipv boven. Dat leest veel “natuurlijker”. Nu lees je eigenlijk de minuten verkeerd om af.

Zo zie ik mijn horloge na een avond bieren…maar gefeliciteerd met dit aparte horloge

Heel bijzonder! Denk ik snap hoe je de tijd moet aflezen (?) maar gefeliciteerd :star_struck: