NA: Wat een beauty de IWC Aquatimer

Na enkele maanden bij een van de huisleveranciers van dit forum (William Wien Watches) naar deze Aquatimer te hebben gegluurd, heb ik gisteren de knoop doorgehakt. Na kort contact via whatsapp was de afspraak snel gemaakt, waarna ik de volgende dag al prettig bij William werd ontvangen. Een prima afhandeling van zaken en met de nieuwe IWC om de pols weer tevreden naar huis.

Waarom ik deze Aquatimer zo bijzonder vind? Het zit hem met name in het design. De geïntegreerde band die tapered afloopt is toch wel een Gerald Genta kenmerk wat mij altijd bijzonder aanspreekt. Ook de bandconstructie en het montage/verstelsysteem is top. De kast is mooi afgewerkt en heeft zowel strakke hoeken en lijnen als ronde vormen. De indices zijn prachtig gepolijst en springen zowat uit de wijzerplaat. De grote duidelijke wijzers maakt de tijd in vrijwel alle omstandigheden goed afleesbaar. Het saffierglas is bijzonder subtiel gebold. De plaatsing van grote kronen voor datum/tijd en de duikersklok is opvallend en robuust. De wijzerplaat is strak zonder al te veel poespas en omdat ik bijzondere specs ook een plus vind; Een 100(!) Bar waterbestendigheid is niet heel bescheiden in een 42mm kast. Niet dat ik het nodig heb maar toch…

Ok genoeg opgehemeld, hierbij de foto’s van deze prachtige youngtimer.

77 likes

Mooie aanwinst!!

1 like

Mooi man!

1 like

Gefeliciteerd, mooie aanwinst !

1 like

Gefeliciteerd veel plezier ervan. :wink:

1 like

Erg tof! Mooie aanwinst zeg :slight_smile:

1 like

Heel mooi :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd! Genieten.
En zeer ondergewaardeerd, terwijl het echt een topper is.

1 like

Prachtig!

1 like

Bijzonder fraai, ik kan me je enthousiasme voorstellen. Enjoy!

1 like

Mooi gefeliciteerd met deze aanwinst William is altijd goed zelf ook al 2x gekocht :ok_hand:

1 like

Gaaf horloge zeg!
Mooie grote kronen.
Veel plezier ervan!

1 like

Prachtige IWC!
Gefeliciteerd, daar ga je veel plezier mee beleven.

1 like

Dat oogt als een flinke unit! Hij is mooi :smiley: Geniet er van :ok_hand:t3:

1 like

echt mooi

1 like

Mooie IWC! Impressing wrist presence…
Zie dit model niet zo vaak voorbij komen op HF.

1 like

Hele gave IWC :ok_hand: geniet er van

Heeft @Floydian67 deze niet?

2 likes

Heel erg gaaf en inderdaad een mooie en goed klok. Houd zelf deze in de gaten… als ie eens voorbij komt…

Geniet ervan!

1 like

Prachtig ik zelf twijfel nog heel erg over deze uitvoering.
Of de nieuwe.
Maar ik hoop dat ik er een kan scoren dit jaar.

1 like

Gefeliciteerd mooie aanwinst :ok_hand:

1 like