Een paar maanden geleden heb ik mijn eerste serieuze horloge-aankoop gedaan: een Breitling Avenger seawolf, gekocht van een mede HF-lid. Hier ben ik erg tevreden over en ik draag m graag. In mijn voorsteltopic had ik aangegeven dat het daarbij zou moeten blijven. Ik werd al gewaarschuwd dat deze hobby verslavend zou kunnen zijn, maar ik lachte die waarschuwingen weg. Ik ben toch geen horlogegekkie!?
Toch ben ik sindsdien nog dagelijks op het HF te vinden. Heel af en toe begon het te kriebelen. Toen ik de Tissot prx 80 in ice blue zag begon ik al te twijfelen. Na vele weken nadenken had ik de knoop doorgehakt en heb ik die mezelf cadeau gedaan. Als iets een paar maanden in mijn hoofd zit is dat voor mij een garantie dat ik m leuk zal blijven vinden. Dezelfde voorpret had ik namelijk ook maandenlang bij de Breitling.
Maar toen zag ik ineens de g-shock mtg-b3000dn-1a, oftewel de diffuse nebula. Nooit heb ik g-shocks maar enigszins mooi gevonden, en dit exemplaar is zelfs zo ordinair en lelijk, dat ik m op de een of andere rare manier toch sexy vond. Een kermisattractie is er niks bij… Wat een kathedraal van een horloge. Maar die prijs…. Listprice EUR 1.250. Absurd voor een g-shock. Toch heb ik urenlang gebiologeerd naar YouTube filmpjes gekeken. Vanwege een kleine korting en met de angst dat deze over een paar maanden niet meer goed verkrijgbaar zal zijn, althans niet meer tegen deze prijs, heb ik voor het eerst een impulsaankoop gedaan. Wat meehielp was de 60 dagen retourtermijn.
Inmiddels is ie al een tijdje binnen en heb ik m ruim een maand in het plastic laten zitten. De twijfel sloeg toe: dit horloge is de prijs toch helemaal niet waard! Maar eerlijk is eerlijk: de kleuren zijn prachtig. Wat een kermisklatser zeg. Hup de plasticjes ervan af voordat ik me alsnog bedenk. De raven zullen er jaloers op zijn. Ik beschouw m maar als de dame van lichte zeden binnen mijn horlogecollectie.
Bij elke subtiele beweging verandert het kleurenpalet, het blijft me aantrekken en ik blijf me verbazen. De diepte van de kleuren is indrukwekkend. Het geeft een regenboogeffect waar menig gaypride jaloers op is. De solar power is indrukwekkend: na volledig opladen blijft ie maanden lopen. Verder zitten er heel vele functies op waarvan ik nu al weet dat ik ze helemaal niet ga gebruiken. Inmiddels is ie al een paar weken uit het plastic en heb ik m eigenlijk nog niet echt gedragen. Wie weet in de lente en de zomer. Laat ik m vooralsnog maar beschouwen als een hebbeding.
Nee het is dus geen concurrent voor de Breitling en de Tissot, maar als ik een keer uit de band wil springen in een extravagante bui weet ik m te vinden
Conclusie: ja ik ben ook een horlogegekkie geworden. Helaas heb ik al enigszins inspiratie voor weer een nieuwe aanwinst….