Vanwege onze gedeelde hobby hier verklaren mijn vriendin en mijn familie mij met regelmaat volledig voor gek. “Weer ene?!?!” of “Nu heb je er toch wel genoeg of niet?!?!” is een veel gehoorde reactie wanneer ik mijn nieuwste aanwinst toon.
Door de aanstaande verbouwingen in ons nieuwe huis en het feit dat ik op het moment mijn collectie als volledig beschouw had ik besloten geen nieuwe aankopen te doen.
Desondanks liep ik al dik 2 maanden met de welbekende koopkriebels rond en om deze te stillen heb ik een week of 3 geleden een Seestern S434 uit het blauwe gedeelte gekocht.
Aangezien dit de enige NA zou zijn voor 2024 was de verassing afgelopen dinsdag des te groter toen ik mijn verjaardagscadeau uitpakte…
Wekelijks spam ik mijn broer met allerlei horloges die ik mooi of interessant vind omdat ik dan benieuwd ben naar zijn mening. Daardoor heeft hij een soort van short list welke horloges is graag eens een keer in mijn bezit wil hebben.
De doos verrade meteen dat het om een Tissot ging en bij het openen was ik dan ook met stomheid geslagen en wist ik behalve een oprechte dankjewel geen woord uit te brengen…
Het was de al heel lang beminde PRC200 geworden en om specifiek te zijn de speciale uitvoering voor de IIHF (International Ice Hockey Federation) uit 2020…
Nu heb ik niks met ijshockey maar de kleurstelling van deze uitvoering is voor mij een schot in de roos. De matwitte wijzerplaat en de sunburst zwarte subdails maken van deze zeer sportieve chronograaf een stijlvol geheel.
De rode accenten in combinatie met het rode rubberen bandje geven het horloge daarintegen weer een speelse draai waardoor het in mijn beleving een hele mooie balans wordt gecreëerd.
Genoeg gekletst nu, hier nog een aantal foto’s van deze knaller.