Met de Daytona kun je gewoon zwemmen. Het is een Rolex Oyster for f!%#$'s sake! Wel de poussoirs dichtgeschroefd laten, maar dat snap je. En let op het verschil tussen chronometer en chronograaf… …hoewel-ie het allebei is in dit geval.
Stel, je ben een fijne gozert
hebt net een formule 1 wedstrijd gewonnen
en na 2 liter Champagne beland je in een of ander zwembad
Dat moet toch kunnen met een Daytona ?!
Grt.
Is het een topic over ZWEMMEN geworden???
Sorry
Natuurlijk, het blijft in wezen toch een gebruiksvoorwerp
Ik weet nog dat je de PO 42mm had gepast bij mij thuis
Je zei toen niet zeker genoeg te zijn van hoe mooi je hem vond.
De PO is wel een supermooie klok, maar op een gegeven moment was ik erop uit gekeken. Nou ik de nieuwe heb gezien doet het wel weer wat. Maar misschien was dat een moment opname.
De Speedy doet me meer op dit moment… erg tijdloze klok, en erg mooi in balans.
Thanks voor de reminder
Moet er wel bij zeggen dat ik toen ook in de race was voor een seadweller. Die is het toen geworden. Niet echt eerlijke strijd.
Natuurlijk kun je er met een gerust hart mee zwemmen, ik heb talloze keren gezwommen met m’n Tag Heuer Carrera (die ook 2 pushers heeft). En ik vermoed dat de test methodes van Rolex wel iets beter zijn en er meer zijn ten opzichte van Tag
Waar is de opmerking op gebaseerd dat 100M bij Rolex ook 100M is?
Alsof de reguliere wijze van waterdichtheid noteren voor Rolex anders is dan de internationale standaard…?
Omdat dit ontzettend vaak getest is door excentriekelingen zoals je op diverse fora kunt lezen. Het is ook algemeen bekend dat Rolex zelf test +25%. Alle triple lock modellen kunnen minimaal 30 bar weerstaan. Ook dit is proefondervindelijk vastgesteld, maar zoal eerder gezegd gaan we wel erg off topic. Mijn excuses hiervoor.
Speedmaster Pro ( de hesalite versie) is op dit moment mijn favoriete horloge ondanks dat ik hem nog niet bezit. Daytona vind ik super fantastisch en de uber chrono, maar zooo iel om mijn brede pols, dus dan liever (voor Daytona budget) een Subc en een Speedy ( dit is slechts mijn mening en is dus persoonlijk). Had ik echt een groot budget dan kocht ik alsnog een Daytona erbij ( voor mijn vrouw om te dragen zodat ik hem evengoed kan bewonderen).
En nogmaals excuses voor het afdwalen. Ik ben gewoon bezeten van horloges en lees dus ook dagelijks zo veel mogelijk over de modellen die ik mooi vindt.
Ja, dat mag hier dus niet.
Ok, ik heb daad bij woord gevoegd en zojuist een bestelling geplaatst. Best wel weer on-topic toch ?
Ik heb gebruik gemaakt van de Brexit koers van de pond, en dus gunstig kunnen kopen. Nu nog even uitleggen aan m’n vrouw dat dit echt noodzakelijk was ondanks dat ik al diverse klokjes bezit
Well done Sir!
Heb zelf een paar maanden geleden exact hetzelfde gedaan, scheelt toch weer een paarhonderd euro. Daar toch vooral de nadruk op leggen richting je vrouw, dames zijn gek op korting ;). Mooi dat de Brexit toch ook positieve kanten heeft voor de continentale horlogeliefhebbers!
Chips … dat wordt mijn 5e band in 2 weken of zo. Verdomde Speedy Oh ja, ik zoek ook nog een stalenband
Nu op een olijf groene vintage strap van Remie @anon94081762EV
Hi Gio,van de Seiko af aan het gaan ?
Nee @watchagain , maar wel wisseling van de wacht. Ik ben met nieuwe projecten bezig Tuna geweld komt er de komende weken aan. Over een paar weken zeg ik watchagain
Zo’n bandenswapper als Omega is zo geweldig in de collectie. Vooral als je van nato, leer en al het andere houdt. Love it!
Is inderdaad een top bandenswapper net als de LLD.