NA: Wat is dat toch met die Speedmaster? Update: in the house!

Ja, die vind ik ook gaaf! Ook voor deze geldt niet als enige Speedy, maar voor erbij. :slight_smile:

3300 “maar” ? Ik dacht dat deze wel voor rond de 4000 gingen tegenwoordig. Erg mooie klok inderdaad!

Of een leuke met een 321 uurwerk:

Inmiddels langzaam onbetaalbaar aan het worden.

3 likes

Ze zijn nog wel te vinden als je goed zoekt. Echter, ik geef toe, het wordt lastiger. Erg veel rotte appels en nog maar een paar in vrijwel geheel originele staat.

Buiten dit zijn er nog best wel wat leuke modellen te vinden voor een redelijke prijs. Zo zag ik onlangs een TinTin op dit forum voorbij komen en ook de Moon-To-Mars versie die @Helden noemde is leuk. Wel voor ‘erbij’. Zou zelf altijd beginnen met een niet-limited Speedy.

Als je dan wat Professionals hebt kun je de collectie natuurlijk nog verder uitbreiden. Met bijvoorbeeld co-axial of automatische Speedmasters :stuck_out_tongue:

Whehe leuk :slight_smile: Daar hebben jullie weer gelijk.

Zo zie je maar weer dat alles persoonlijk is want ik zou nooit zwemmen met mn (duurdere) horloge.

Precies de redenen waarom ik naast de sub nu ook een speedy wil

1 like

En ik maar denken dat m’n Sub er voor gemaakt is om mee te zwemmen. Erg zonde om een hoogwaardige (professioneel of sportmodel) klok niet gewoon te gebruiken, en niet te behandelen alsof het een dress horloge is. Zijn ze toch veel te kostbaar voor. Bovendien is een cosmetisch opknapbeurtje prima te betalen, als het kras gehalte te hoog wordt.
Uiteraard is dit slechts mijn bescheiden mening.
Enne, ook met een Speedy kun je prima zwemmen hoor, zolang je er niet mee van de hoge duikplank afspringt, of wat dieper onderwater gaat zwemmen.
Superklok trouwens die (moonwatch) Speedy, en top dat je die grote doos er gratis bijkrijgt. Een Speedy biedt nl heel veel waar voor z’n geld.

Toen ik de mijne kocht een jaar of 4 geleden , viel het nog wel mee
Per ongeluk heb ik er eentje uit 1965 omdat die ongeveer net zo oud was als ik
Zag nu prijzen die 3 tot 4 keer zijn wat ik er voor betaald heb
Beetje zoals bij ouwe alfa’s , had mijn ouwe giulia ook niet moeten verkopen
Zag er zaterdag eentje van 30000€ , daar had je er een jaar of tien geleden er 3 voor

2 likes

Drie maal is scheepsrecht! Het is en blijft een tijdloze klassieker en een echt icoon.

1 like

Het is niet de bedoeling om een discussie te starten over waterdichtheid van horloges, want die zijn er al genoeg, maar toch: ik zou nooit gaan zwemmen met een horloge dat minder dan 10 bar of 100 meter WR heeft. Ik dacht dat een Speedy 3 bar WR heeft, dat is net genoeg voor een bui imho.

3 likes

Helemaal eens, ik wil enkel nog toevoegen dat je met élk horloge kan zwemmen, met sommigen wel maar één keer.

1 like

Speedy is 50m en m’n maat zwemt er al 10 jaar mee. Maar uiteraard alleen omdoen waarbij je je zelf comfortabel voelt. Beste plaats is natuurlijk de kluis :joy:

Ik zwem er ook niet mee met een gerust hart. Misschien overdreven, maar liever iets vanaf 100m inderdaad. Dat is de enige reden die ik kan bedenken dat deSpeedy niet helemaal het ultieme ‘enige’ horloge is. Verder sportief op staal, best gekleed op leer, ultieme bandenswapper en nooit patserig of iets dergelijks.

1 like

kom kom, een beetje vertrouwen hoor in Omega (en in de testen van NASA). Deze superklok is veel robuster dan je denkt :thumbsup: verder deel ik je mening. Ik had hem nooit moeten passen, want nu moet ik er ook zsm eentje.

2 likes

Interessant dat 30, 50 en 100 meter qua functionaliteit gelijk worden gesteld. Angst wellicht ongegrond, maar toch nog aanwezig.

Voorlopig toch geen zwemplannen. Ben nu weer helemaal into…

2 likes

Terechte keuze. Ik heb ook al veel Speedys gehad. Hij moet toch echt eens een keer blijven. Daarom nu een speciale gekocht.

7 likes

Met de SeaDweller durfde ik alles aan.
De Daytona, not so sure? Die is ook ‘maar’ 100m waterdichtheid. Maar in bad of onder de douche zou toch moeten kunnen ?

Alleen vraag ik mij af. Zij de chronometer-knopjes net zo waterdicht als de kroon?

Als ze dat bij Rolex beweren…dan zal het zo zijn. Snap je voorzichtigheid, maar ik zou het wel aandurven.

Helemaal mee eens. natuurlijk is dit way off topic, maar als Rolex zegt 100m, dan bedoelen ze 100m en niet 10bar. Er zijn genoeg verhalen op diverse Fora te vinden over excentrieke mensen (een rijke gek noem je vaak excentriek ipv gek) die het getest hebben, zoals een GMTc waarvan het deksel implodeerde op 400m diepte.
Dus ga gerust ook met een Daytona zwemmen

9 likes

Sorry, ik zie geen daytona?

3 likes