Gefeliciteerd met de aanwinst en veel draagplezier!
En de groeten van TinTin
Een Speedmaster heeft historie, past bij elke gelegenheid en heeft prachtige verhoudingen.
De Planet Ocean heeft … dat allemaal niet.
Je kunt die tweede grafiek nog een keer teken met prijs als waarde op de y as. Die dingen stijgen behoorlijk snel de laatste jaren.
Veel plezier met zwemmen met je Speedmaster!
Heb ook enkele weken met nodig gehad voor ik echt een klik maakte met mijn Speedy. Er zijn aspecten aan de Speedy die je niet meteen ziet op foto als je het horloge niet kent. Dat kan verrassen. Hoogte glas, de ‘dunne’ bezel, … maar nu ben ik er helemaal gek van. Zo veelzijdig. En zo vaak gezien maar in het echt toch nooit vervelend. Het is zelfs dat ik me zorgen maak, want wil nog veel meer horloges proberen maar de Speedmaster zou ik toch niet meer willen wegdoen… dus dan zal de collectie groeien, en een +2K horloge thuis moeten laten doe ik niet graag…
Maar goed, tijd voor een foto van de mijne:
vraag: Ga je vanmiddag zwemmen?
antwoord: Nee, ik heb een gelegenheid
Vraag: Heb je gelegenheid om op je Speedmaster te kijken hoe laat het nu is?
Antwoord: Nee sorry, ik ben aan het zwemmen…
Shit…had ik maar een Planet Ocean
Ik heb toch het idee dat er minder vaak met 3k+ kostende klokken wordt gezwommen dan hier wordt gesuggereerd… Ik doe dat in elk geval met mijn GShock van 150 euro.
Ik heb toch een ander idee…
Heb gezwommen en geskied met mijn Planet Ocean, gezwommen met mijn Explorer en bij de volgende skivakantie gaat ook één van de 3 om de pols…
Je wil niet weten hoeveel je voor de doos hebt betaald;) mooi horloge dat wel natuurlijk
Jij weet überhaupt niet wat ik betaald heb. Die doos was in ieder geval gratis…
Dat maakt mij ook niet uit, ik bedoel: in verhouding betaal je veel geld voor dit soort dozen.
Dat is absoluut waar. Bij de Speedmaster wordt dat pijnlijk duidelijk omdat Omega de doos als truc heeft gebruikt om de prijs mee te laten groeien met de rest van de modellen. Waar andere modellen kond worden aangepast met duurdere bezels of whatever, was dat met de Speedmaster, met zijn heritage’ niet mogelijk. Prijsverhoging moest dus gepaard gaan met extra gadgets.
Dat valt nogal op, maar is in essentie niet veel anders dan wat bij de andere modellen gebeurd is. Ander bezel materiaal bijvoorbeeld veantwoordt ook niet de prijsvhoging bij dergelijke modellen. Valt alleen minder op. Fet blijft gewoon dat de prijzen bij Omega (en bij een aantal andere merken) vrij kunstmatig zijn verhoogd. Prijs/kwaliteit is daarbij minder geworden.
Absoluut mooi als jij ook tijdens dat soort activiteiten van je horloges geniet en ze zullen het zeker kunnen hebben, maar je bent toch echt wel in de absolute minderheid
Ja je hebt helemaal gelijk, de prijsstijgingen afgelopen jaren waren fors. Maar daardoor moet de industie nu wel op de blaren zitten met kelderende verkoopcijfers.
Het is eigenlijk net als bij goede wijn: hoe duurder de fles, hoe mooier het etiket, hoe wantrouwiger ik altijd word. Off-topic, sorry TS.
Dit is ook een leuke
https://amsterdamvintagewatches.com/nl/home/2198-omega-speedmaster-professional-moon-to-mars-1450228.html