Neem nu de TinTin versie. Als enige Speedy zou ik niet nemen, maar voor erbij… … …
Had ik al genoemd dat het een idiote hobby is?
Neem nu de TinTin versie. Als enige Speedy zou ik niet nemen, maar voor erbij… … …
Had ik al genoemd dat het een idiote hobby is?
Tintin vind ik zelf niet mooi, maar er zijn nog wel een paar Speedmasters die ik in de toekomst wellicht…neeeeeeeeeeeee!
Die Alaska is een no brainer.
Stond tijdje terug op UF voor 4,5k. Budget technisch niet haalbaar voor mij.
Ik zit nu ook ineens aan een speedmaster te denken. Ik heb al één bron die deze kan vergelijken met de Planeet Ocean. En hij/zij beweert dat de po toch wat meer horloge is. Beiden zullen jong-gebruikt ongeveer hetzelfde kosten… Wie voelt de vraag aankomen?
Ik voel het antwoord aankomen: Speedy .
Ik heb een Titanium PO gehad. Prachtig, maar wat mij betreft toch echt liever een Speedy.
Ik krijg ook het idee dat een speedy meer gaat beklijven.
Ik ga zoeken. Op staal en hersalite. Chrono24, here i come!
Ik heb de Speedmaster met de grote doos gehad (na twee dagen verkocht)
Ik heb de PO nu al…drie maanden, need i say more.
Wat mij betreft meer klok voor je geld, maar ja de hype om de Speedy hè.
Mij kon het niet overtuigen om de pols, maar goed slechts mijn beleving.
Je bent niet de enige. Mijn eerder genoemde bron deed er 3 weken over. Ook van de speedy door op de PO. Het is persoonlijk dus. Heb de po al een keer gepast maar toen niet gekocht. Ik weet niet meer wat de reden was eigenlijk.
Snel maar een keer de speedy passen
Dat lijkt mij sowieso verstandig.
En eerlijk is eerlijk, het zijn toch twee heel verschillende type horloge’s.
Dus ook niet echt te vergelijken.
Bij mij was het zo dat ik vond dat ik bij de PO meer klok voor mijn geld kreeg en bij de Speedmaster meer "verhaal"
Nogmaals, is mijn beleving en dus persoonlijk.
Ja daar zou ik maar een beetje vaart achter zetten.
Ik vind die Seamasters zelf toch een beetje net niet allemaal, vooral vergeleken met een Submariner. De Speedmaster is uniek, daar is niets mee te vergelijken en dat is juist zo mooi.
Zo is 't. Beide heel fraai.
Ik ben indd van PO 8500 naar een speedy gegaan. De PO is wat mij betreft ook ‘meer’ horloge voor het geld en werkelijk een genot om naar te kijken, maar als bij mij de wittebroodsweken om zijn ga ik ook kijken naar praktischere zaken zoals draagcomfort en b.v. banden swap mogelijkheden (waar je helemaal los mee kunt gaan op een speedy! )
De PO was om mijn pols best een flinkerd, ook qua gewicht…een speedy op staal en op leer, met hesalite is een aangenaam laag gewicht voor om de pols kan ik na een maandje speedy vertellen. Met 42mm heeft ie ook genoeg wrist presence.
Daarbij ben ik ook altijd wel gevoelig voor heritage en vintage, 2 punten waarop de speedy de PO hands down verslaat
3e puntje voor mij was dat ik ook een subc heb en ondanks de looks kan de PO (die natuurlijk een stukje goedkoper is) als totaal plaatje uiteindelijk niet op tegen de sub. Een speedy is dan een betere aanvulling als je van de classic’s houdt
Tot zover
waar is die munt eigenlijk voor, sier of heeft het ook nog een doel?
Volgen mij gewoon een gimmick. Nutteloos ding verder.