Zeer coherent, ietwat zakelijk doch zeer mooi afgewerkt horloge dat de basisfuncties stijlvol benadrukt, zonder al te aanwezig te worden. Zonder passen vind ik 39mm een tikkeltje groot voor de stijl, maar dat is hoe dan ook persoonlijk.
De datum sprong mij desondanks toch als twijfelpunt in het oog. Zou ik het zonder willen? Ik vind het toch wat te wit. Mijn idiote, onpraktische, eerste ingeving is dat ik daar liever een strak spiegeltje met zwart opdruk had gehad, zoals de indices. Nog nooit vertoond, waarschijnlijk en dat zal een reden hebben. Laten we het erop houden dat een datum past bij de stijl, maar er misschien toch een manier te vinden was om het beter in het geheel te presenteren. En dan neig ik naar liever zonder.
Zijn er nog opmerkingen? Tja, ik zou ook dat ‘automatic’ eraf halen. Tezamen met de branding brengt het een horizontale vlakverdeling en ik vind het font niet zo mooi. Ik weet niet of me dat even zwaar had opgevallen zonder datum op 3 uur, dat ook een horizontale lijn benadrukt.
Desondanks, een hele leuke keuze. Ik kende het merk wel en meestal spreekt het niet in het bijzonder aan. Dit zilvergrijze exemplaar is ingetogen chique en best een verrassing.