NA: Wat mijmeringen bij een gedistingeerde (saaie?) dresser.

Zeer coherent, ietwat zakelijk doch zeer mooi afgewerkt horloge dat de basisfuncties stijlvol benadrukt, zonder al te aanwezig te worden. Zonder passen vind ik 39mm een tikkeltje groot voor de stijl, maar dat is hoe dan ook persoonlijk.

De datum sprong mij desondanks toch als twijfelpunt in het oog. Zou ik het zonder willen? Ik vind het toch wat te wit. Mijn idiote, onpraktische, eerste ingeving is dat ik daar liever een strak spiegeltje met zwart opdruk had gehad, zoals de indices. Nog nooit vertoond, waarschijnlijk en dat zal een reden hebben. Laten we het erop houden dat een datum past bij de stijl, maar er misschien toch een manier te vinden was om het beter in het geheel te presenteren. En dan neig ik naar liever zonder.

Zijn er nog opmerkingen? Tja, ik zou ook dat ‘automatic’ eraf halen. Tezamen met de branding brengt het een horizontale vlakverdeling en ik vind het font niet zo mooi. Ik weet niet of me dat even zwaar had opgevallen zonder datum op 3 uur, dat ook een horizontale lijn benadrukt.

Desondanks, een hele leuke keuze. Ik kende het merk wel en meestal spreekt het niet in het bijzonder aan. Dit zilvergrijze exemplaar is ingetogen chique en best een verrassing.

3 likes

Ik vind 'm heel erg mooi! Veel plezier ermee!

1 like

Mooi :ok_hand: Gefeliciteerd
Saai? Hoe saaier hoe beter!

1 like

Prachtig horloge! De eenvoudig maakt 'm zo mooi, als je het mij vraagt.

1 like

Kende het merk ook niet echt, ooit de naam ergens voorbij zien komen. Maar wat een prachtige dresser! Verre van saai!

1 like

Prachtige dresser, ingetogen maar met mooie details! Leuke aanwinst!

1 like

Heel fraai horloge, veel draagplezier ermee :+1:.

1 like

Netjes! :+1:

1 like

Een héél mooi en chique horloge :ok_hand: en zeker niet saai! :smiley:

1 like

Prachtig horloge, veel plezier ermee.

Naar wat ik heb gelezen is alleen de juweliers-tak van Bucherer door Rolex overgenomen.
De horloge-tak zit nog in de familie.

1 like

Mooi , gefeliciteerd

1 like

Mooi en stijlvol, ik hou hier wel van. Veel plezier ermee

1 like

Veel plezier van dit horloge.

1 like

Heel gaaf ding zet. Goed uitgekozen. Wat een gave foto’s. We want more!!

1 like

Prachtig! Heel veel plezier ermee!

1 like

Ik dacht de hele toko, familiebedrijf zonder opvolging.

Maar wat een prachtige aanwinst, gefeliciteerd!

1 like

Mooie aanwinst Jaco. Gefeliciteerd

1 like

Mooi stijlvol horloge
Ik kende het merk ook niet en ga het eens opzoeken

1 like

Dank vrienden. 't Is een understated beauty!

Mooi ! Proficiat :ok_hand:

1 like