Ik heb zojuist deze bad boy gekocht. Mijn handen trilden heftig bij het uitpakken. Het horloge zat in een ronde, metalen doos met alle papieren erbij enzo.
Toen ik het horloge aandachtig bekeek, zag ik een groene sticker op de case back. Het viel me op dat sommige mensen hier de stickers op hun horloge laten zitten.
Zal ik de sticker laten zitten of eraf trekken? Zal het de waarde van het horloge verminderen als ik hem eraf trek? Of behoudt het horloge beter z’n waarde als ik hem laat zitten? Ik denk het laatste.
Wat nou als de sticker begint los te laten na verloop van tijd, of z’n kleur verliest, zal dit de waarde beïnvloeden?
Ik ben van plan het horloge een hele tijd te bewaren als investering. Ik hoop dat het de komende jaren flink in waarde stijgt. Er worden er slechts 5 miljoen per jaar gemaakt, dus het is een kwestie van tijd voordat het een klassieker wordt.
Laten zitten als je denkt aan verkopen. Je hebt mazzel, AD’s wordt eigenlijk verplicht de stickers bij verkoop te verwijderen, om grijze handel tegen te gaan.
Bedankt voor de antwoorden. Ik heb wel eens gelezen dat die case back stickers hoge concentraties BPA bevatten en dat ze hersenschade en raar gedrag kunnen veroorzaken als je ze laat zitten. Heeft iemand hier ervaring mee?
Deze is nep. De CE op jouw horloge betekent Chinese Export.
Je kunt het topic het beste verplaatsen naar “vragen over echtheid” en erbij vertellen dat je het horloge uit een erfenis hebt.
Je kunt deze het beste ingeseald in de originele verpakking stoppen, deze weer dubbel te sealen en met max 5 rollen duct tape te omwikkelen. Daarna het geheel in een schoenendoos te doen op een paar blokjes van 1,5 cm en dit vol te gieten met hars.
Daarna kan dit alles in een waterdichte ton die je voor de zekerheid ook nog even verlijmd op een minimale diepte van 3m onder de grond bewaren. Dit garandeert zeker dat die minimaal nog 3 maanden volledig nieuw is. Overdags kun je hem dan wel gewoon dragen maar mijdt te veel dag- en direct zonlicht.