Onlangs had ik het idee opgevat om eens ‘vreemd te gaan’ en zo kwamen in korte tijd een Omega Railmaster, Laco Einsatzuhr, Sinn 103 Klassik en Longines Legend Diver No Date voorbij. Alle vier waren dit zeer mooie horloges met een echt eigen uitstraling maar toch sloeg steeds na een dag of 3 a 4 de vonk nog niet over en verdwenen ze een voor een weer in het kistje en verschenen ze dus ook op de diverse forums en Marktplaats.
Ik merkte eigenlijk dat de interesse voor horloges aan het teruglopen was en dus wilde ik niks meer bijkopen. Tot er gisteren iets heel leuks gebeurde(tu)
Gisteren verliet de laatste ‘vreemde’ mijn verzameling (de Longines Legend Diver) maar daarbij kreeg ik een inruil aanbod waarbij na het zien van het betreffende horloge wel direct de vonk oversloeg en zo ben ik nu dus eigenlijk weer terug bij mijn grote liefde.
Het horloge wat er gisteren bij kwam is een Rolex Datejust 16030 met een zeer bijzondere wijzerplaat, eigenlijk wel een van de mooiste die ik tot nu toe ben tegen gekomen. Afhankelijk van hoe het licht erop valt is de plaat grijs, donkergrijs en soms weer lichtbruin/beige tot donkerbruin. Ik dacht even dat de afleesbaarheid door deze wijzerplaat wat minder zou zijn maar de wijzers en uurmarkers fonkelen je gewoon tegemoet.
Daarnaast heeft deze Datejust twee dingen die voor mij een een must zijn voor dit model: plexiglaasje en een datum schijf met open 6 en 9. Helemaal top
Afijn ik weet nu zeker dat ik gewoon bij mijn liefde moet blijven en dat vreemd gaan niks uithaald
Hier wat foto’s
Grijs:
Donkergrijs:
Beige/bruin:
Het certificaat e.d. zat erbij evenals de doos (geen omdoos en zegeltje maar die had ik elk nog een liggen) en zo is het toch een leuk setje!
Bedankt voor het kijken(tu)