Met een 3e automaat in aantocht vorige week via Aliexpres besteld. Plaats voor 2 horloges (3e zit toch om de pols) en plek voor bandjes e.d… Kort zitten speuren en bestelling geplaatst voor nog geen 60$ en nog 15$ verzendkosten. Helaas levertijd 19-36 dagen.
Gisteren een smsje ontvangen: Uw bestelling wordt 4 mei geleverd?? Wat heb ik dan besteld dat deze dagen geleverd wordt. Na thuiskomst nogmaals gecheckt. Het kan alleen de watchwinder zijn.
Vanochtend de trackcode gebruikt en ja hoor, gisteren in Singapore verstuurd en vanochtend door de douane vrijgegeven. Dat is wel heel snel. Vanmiddag weer gekeken en hij is al aan de bezorger meegegeven. Rond 5 uur gaat de deurbel, daar is al! Geen extra douanekosten af te rekenen. Op de pakbon staat: Sample with no commercial value. Fijne extra service.
Gelijk uitgepakt en in gebruik genomen, hierbij de foto’s.
Nou weten we hoe ie er uitziet, maar ik zou wel meer willen weten.
Is hij stil? Liggen de horloges zo niet tegen elkaar (wat is de max. breedte van de horloges)?
Ik ben zelf namelijk ook toe aan iets dergelijks.
edit: Ik zie dat iemand me al te snel af was
De Magrette is met 44mm de grootste van de 2, de Oris is 42 mm. Hij is heel stil, hoorde zojuist bij de herdenking alleen buiten een merel fluiten, winder was niet te horen. Draait na opstarten 2 minuten met de klok mee, daarna 6 minuten stil en dan weer 2 minuten tegen de klok in.
Nee, die waren stuk duurder, wil eerst weten of dit bevalt. Met 3 horloges zal ik ze zo ongeveer eens in de 3/4 dagen dragen, krijgen ze weer een heel onregelmatig programma voor de kiezen.
Het schijnt dat ieder horloge zijn eigen opwindmethode heeft. Ik houd me er altijd maar aan.
Er gaat overigens niets stuk als je het verkeerde standje kiest, maar dan schijnt het minder goed te functioneren. Soit, ik houd me altijd maar aan de regelen der kunst.
Ga is even goed doorlezen, maar dat zou betekenen dat je altijd zelfde opwindmethodes in dezelfde winder moet stoppen. Dat er voor elk horloge een ideaal is dat snap ik wel. Maar in het dagelijks leven is geen persoon hetzelfde en verschillen de activiteiten ook per dag. Denk dus ook niet dat ze er kapot van gaan maar dat niet altijd de maximum gangreserve wordt bereikt. Stilstaan wordt volgens mij beschouwd als schadelijker.
Doe ik ook, althans ik weet welke windertjes van mij hoe draaien. Mijn Omega’s en TH draaien met de klok mee, mijn Sinn roteert op en neer met 650 omwentelingen. Ze doen het er goed op. Ik heb trouwens cubes van Beco. Single winders die je simpel kunt koppelen en dus maar 1 voeding nodig hebt.
Ik maak nu ook al een jaar gebruik van een soortgelijke watchwinder (was een aanbieding bij de kiloknallers van horloges).
Tot nu toe geen klachten en de horloges laden goed op met hetzelfde programma als jij hebt.
Veel plezier ermee!