Ga is even goed doorlezen, maar dat zou betekenen dat je altijd zelfde opwindmethodes in dezelfde winder moet stoppen. Dat er voor elk horloge een ideaal is dat snap ik wel. Maar in het dagelijks leven is geen persoon hetzelfde en verschillen de activiteiten ook per dag. Denk dus ook niet dat ze er kapot van gaan maar dat niet altijd de maximum gangreserve wordt bereikt. Stilstaan wordt volgens mij beschouwd als schadelijker.
Doe ik ook, althans ik weet welke windertjes van mij hoe draaien. Mijn Omega’s en TH draaien met de klok mee, mijn Sinn roteert op en neer met 650 omwentelingen. Ze doen het er goed op. Ik heb trouwens cubes van Beco. Single winders die je simpel kunt koppelen en dus maar 1 voeding nodig hebt.
Mochten er meer en duurdere horloges komen dan ga ik zoiets zeker overwegen. Voorlopig geen budget meer
Zijn niet zo duur hoor. 119 euries zonder voeding. En die hoef je als gezegd maar een keer te kopen.
Leuke draaier, en snel binnen!
Mijn beste,
Veel plezier met deze opwindende aankoop!!
Orologio Signaturis Temporis.
Ik maak nu ook al een jaar gebruik van een soortgelijke watchwinder (was een aanbieding bij de kiloknallers van horloges).
Tot nu toe geen klachten en de horloges laden goed op met hetzelfde programma als jij hebt.
Veel plezier ermee!
Volgende aanschaf van een winder, Proberen er zelf 1 te maken zo moeilijk is dat niet ziehier die van mij.
Met toch 2 zware jongens erin.
Mooi!, Gewoon met Mecano?
Ja inderdaad. En zoals je ziet genoeg ruimten zodat ze elkaar niet raken.
Hoe zit met met het magnetische veld van een dergelijke winder? Heeft dit nog invloed op den duur op de nauwkeurigheid van een horloge?
Geen idee.
Waar zou het magnetische veld vandaan moeten komen??
Mja in theorie kan dat van de motortjes afkomen. Denk zelf dat het wel meevalt aangezien de horloges vrij ver van het motortje afzitten en er doorgaans niet hele grote blokken inzitten.
Die geven haast geen magnetisch veld af
Klopt, maar dit wordt wel vaak als “bezwaar” bij goedkope watchwinders gebruikt. (zal zelf niet weten welk onderdeel meer magnetisch kan zijn)
Zelf geen ervaringen met welke watchwinder dan ook, maar ik vroeg het me af.
Zeker omdat ze relatief lang blootgesteld worden aan een mogelijk magnetisch veld zou ik het zeker willen weten of het aanwezig is.
De motortjes die ik gebruik niet.