NA: Watchwinder

In november begonnen met deze hobby/way of life. Ik heb nu 17 horloges: 12 quartz, 4 handopwinders en 1 automaat. Dus wat heb ik nodig, waar kan ik nu echt niet meer zonder? Juist, een winder voor 4 horloges.

Deze keer heb ik me wel eerst goed ingelezen voordat ik snachts besloot tot aankoop. Watchwinders zijn onderwerp van discussie. Voors en tegens. Het gaat over slijtage, olie, complicaties en aanstellerij.

Allemaal knopjes. Erg benieuwd wat mijn Casio’s er van vinden. Maar nee, dit is natuurlijk een excuus om nog een aantal automaten (echte horloges) te kopen met power reserve indicatie, moon phase and what have you. Weet ik ook wel.

Vrouwen worden er schijnbaar ook erg opgewonden van. Dus ik zeg: Win-Win! En geen zorgen: gewoon hier gekocht op HF voor een habbekrats van een gewaardeerd lid. Dus.

16 likes

Voor je maanfase horloge is een watchwinder van groot belang. Bij mij thuis in elk geval wel :grin:
Gefeliciteerd met je aankoop

3 likes

Weinig complicaties in mijn collectie en bovendien ben ik al 38 jaar getrouwd :stuck_out_tongue_winking_eye: dus een watch winder heeft voor mij weinig meerwaarde. Jij in ieder geval gefeliciteerd met je horloge- cq. vrouwenopwinder.

1 like

zelf heb ik redelijk wat watchwinders

die laatste heb ik zelf gemaakt met onderdelen van kleinere watchwinders (samen gesteld in één grotere box)
zoals je ziet nog veel plaats, ze hebben vroeger allemaal vol gezeten maar er zijn er intussen vertrokken
enkel de twee met power reserve indicatie zitten niet op de winder, die doe ik gewoon samen met de handwinders 's morgens even opdraaien :smiley:

4 likes

Erg mooi! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Doe je goed man.
Eerst een winder en dan pas horloges.

Zat amateurs die het net andersom doen.

2 likes

Mijn beste,

“Zien, bewogen worden, in beweging komen”!!
Geniet er van!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Kweenie, wiedie, fietsie?

Leuke aanwinst :+1:

1 like