Ken je dat dat je niet kan kiezen?
De Chronomaster met witte washi dial stond bovenaan op mijn lijstje. Deze was bij Pange horloges te verkrijgen maar helaas al uitverkocht. Wel was daar nog de versie met witte goudvlokken verkrijgbaar, maar toen ik uiteindelijk had besloten de witte dial te laten schieten en de trekker over te halen met betrekking tot de witte goudvlokken, bleek deze ook al verkocht te zijn! Ik begreep dat ik dus snel moest zijn met de Chronomasters…
Ik raakte geïnteresseerd in 2 blauwe versies die bij Pange op de site werden aangeboden; een LE model met donkerblauwe wijzerplaat en lederen band en een “klassiek” model met een lichtere blauwe dial en ik maakte een afspraak om beide te komen bezichtigen.
Alleen…
2 dagen voor de afspraak met Paul zag ik toevallig dat de versie met de witte washi dial werd aangeboden op het blauwe gedeelte van het forum voor een heel redelijke prijs.
Ik wist dat ik snel moest handelen en een dag later had ik de door mij felbegeerde Chronomaster met witte washi dial in bezit. Overgenomen van een sympathiek medeforumlid.
Maar de afspraak met Paul stond nog en die zo op het laatste moment afzeggen…
Enfin, de volgende dag afgereisd naar Dordrecht en en na een gezellige conversatie met Paul met koffie en thee erbij kwamen de 2 blauwe Chronomasters uit zijn tas en Wauww… wat was ik onder indruk van de blauwe Chronomaster met de helblauwe dial!!
Ik had verwacht dat ik het horloge iets te frivool zou vinden voor mij, zeker in deze prijsklasse, maar dit was echt liefde op het eerste gezicht!
Ik probeerde me nog heel even te verzetten door te stellen dat het bijna hetzelfde horloge was als de witte washi Chronomaster, op de kleur van de wijzerplaat na dan, maar Paul wist me heel snel en doeltreffend te overtuigen door me te wijzen op de wezenlijke verschillen tussen de 2 modellen; bij de blauwe versie zijn de lugs ietsje anders, de kroon heeft geen “bescherming” en het glaasje is licht gebold.
Deze onweerlegbare feiten naast de overwegingen dat de rente op spaargeld 0% is, de aandelen koersen nu veel te hoog zijn om te kopen en dat we met het gezin volgend jaar ook wel weer op vakantie kunnen, was de beslissing om de blauwe Chronomaster nu meteen mee naar huis te nemen niet meer dan logisch, toch?