Vier maanden geleden werd ik aangestoken door het The Citizen virus en kocht ik de eerste; de AQ4100-57L met de blauwe plaat. Daar moest er toch zeker één naast komen in de doos, en om wat contrast aan te brengen koos ik deze keer voor een witte plaat. Maar geen saai wit, zoals de foto’s hopelijk laten zien.
Het werd de AQ4060-50W, met de ‘white butterfly dial’. Hij is iets zwaarder dan de blauwe, want deze is van RVS (met Duratect coating), terwijl de blauwe geheel in titanium is uitgevoerd, en hij is ook iets groter, 40 mm i.p.v. 38,3 mm. Er zit wel het A060 uurwerk in, net als in de blauwe.
Hij kwam vrij snel via DHL naar Nederland en de inklaring ging met DHL een stuk sneller en soepeler dan met Fedex, die de eerste bezorgde.
De in de plaat verwerkte ‘butterflies’, zoals Citizen de adelaartjes noemt, zijn lastig te zien en in beeld te krijgen, maar op de derde foto zie je ze redelijk. Het is erg afhankelijk van de lichtval.
Nu maar eens afwachten hoe hij aan de pols voelt, en stiekem alvast eens rondkijken naar een derde?