NA: Weer een The Citizen

Vier maanden geleden werd ik aangestoken door het The Citizen virus en kocht ik de eerste; de AQ4100-57L met de blauwe plaat. Daar moest er toch zeker één naast komen in de doos, en om wat contrast aan te brengen koos ik deze keer voor een witte plaat. Maar geen saai wit, zoals de foto’s hopelijk laten zien.

Het werd de AQ4060-50W, met de ‘white butterfly dial’. Hij is iets zwaarder dan de blauwe, want deze is van RVS (met Duratect coating), terwijl de blauwe geheel in titanium is uitgevoerd, en hij is ook iets groter, 40 mm i.p.v. 38,3 mm. Er zit wel het A060 uurwerk in, net als in de blauwe.

Hij kwam vrij snel via DHL naar Nederland en de inklaring ging met DHL een stuk sneller en soepeler dan met Fedex, die de eerste bezorgde.

Maar genoeg tekst; nu eerst een paar plaatjes:

De in de plaat verwerkte ‘butterflies’, zoals Citizen de adelaartjes noemt, zijn lastig te zien en in beeld te krijgen, maar op de derde foto zie je ze redelijk. Het is erg afhankelijk van de lichtval.

Nu maar eens afwachten hoe hij aan de pols voelt, en stiekem alvast eens rondkijken naar een derde?

79 likes

hoe groot is die doos? :wink:

en ja, ik noem dat toch ook een adelaar, hoe klein hij ook is :slightly_smiling_face:

tuurlijk :+1: :smile:

1 like

Mooi hoor. Gefeliciteerd met deze aanwinst.

1 like

Erg mooi, felicidades!

1 like

Top! Geniet ervan!

Ha, ik zie ze voor het eerst zo. Op chrono24 nooit opgevallen. Is dat bij de donkerblauwe en zwarte ook zo gedaan?

1 like

Mijn beste,

Een chique verschijning.:ok_hand:
Gefeliciteerd!!
Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Heel mooi! :+1:

1 like

Mooie aanwinst!

1 like

Veel plezier ermee!

1 like

Redelijk groot, maar goed gevuld. Beter dan mijn portemonnee :wink:

2 likes

Bij ‘mijn’ blauwe in ieder geval niet, maar er zijn heel wat verschillende dus dat kan ik zo niet zeggen.

1 like

O wat een mooi horloge, gefeliciteerd en veel plezier ermee. Tip: wacht nou even met een 3e. :wink: :star_struck: :ok_hand:

1 like

The Citizen. Prachtig. Tot in perfectie uitgevoerd.
Adelaar. Kip. Vlinder snap ik dan weer niet :crazy_face:

Gefeliciteerd, schitterende NA!

3 likes

Fraai! Mooie plaat ook. :ok_hand:t2:

40mm past nog steeds goed?

1 like

Kan nog net vind ik:

8 likes

Mooie aanwinst. Staat je goed. Veel plezier ermee.

1 like

lekker bezig @Huibert; geef je groot gelijk. In lijn met de blauwe maar toch anders.
Geniet er van!

1 like

Veel plezier ermee.

1 like

top, geniet er van :+1:t2:

1 like

Mooie aanwinst, veel draagplezier!:ok_hand:

1 like