NA: Weer even kind - Swatch GS400 Rotor

Enige jaren terug heb ik weten te achterhalen wat mijn eerste horloge ooit was. toen ik ene jaar of 10 was. Ik wist dat het en Swatch was en hoe die er uit zag, maar vind het maar eens tussen de miljoenen versies van Swatch. Eenmaal gevonden, bleef het knagen en afgelopen week de knoop doorgehakt een zeer net exemplaar op de kop getikt. Nette handelaar overigens, heeft er nog een nieuw batterijtje in gedaan dus arriveerde al tikkend.
Swatch GS400 “Rotor” (1986).

Heel erg blij met de staat van het horloge en het gevoel dat deze oproept. Ik zie mezelf weer 's avonds in bed met een zaklamp om de lume op te laden en bekijken. :smiley: De aanschaf is voornamelijk bedoeld om op een of ander manier “ten toon te stellen” (nog iets voor bedenken) als herinnering, maar was wel plan voor de gein af en toe te dragen. Maar de rubber straps zijn nog kaarsrecht en voelen logischerwijs wat stijfjes aan. Zou zonde zijn als die scheuren gaan vertonen.

24 likes

Leuke je eerste horloge gevonden :ok_hand:

1 like

Wat een lekker vrolijke is dat! Gefeliciteerd! Man, wat was dat een rage, in de '80s: Swatch! Ook diverse gehad. Blijft leuk!

1 like

Leuk… :+1:t2:

1 like

Leuke en betekenisvolle aanwinst!

Ook nog een tip voor de volgende batterijwissel, in de Swatch winkels vervangen ze levenslang de batterij van alle Swatches gratis, ongeacht hoe oud die is!

2 likes

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze vreugdevolle aanwinst!!
Leuk hoor!!

Ik wens je er een jeugdige tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Why not. Gefeliciteerd!

1 like

Leuk, dat je je eerste horloge weer gevonden hebt. Zal een heel gezoek zijn geweest.

1 like

super leuk om dit soort eerste horloges terug te vinden!

Wat dacht je van zoiets, en dan daaroverheen het echte horloge monteren.

2 likes

Hahaha best leuk idee :slight_smile: En grappig hoe AI uit de originele foto deze design elementen heeft gekozen. :smiley:

1 like

Voor nu hangt ie even hier

3 likes

Gaaf hoor !! Lekker retro :smile::smile:

1 like

Gaaf! Herkenbaar ook! Heb een hele tijd terug ook m’n eerste (s)watch terug gevonden op eBay! Geen idee waar ie destijds gebleven is, waarschijnlijk ooit ergens in de bossen kwijt geraakt! Prachtige tijd! Geen telefoons of iPads! Hahaha! Van het weekend weer eens tevoorschijn toveren voor een foto!

1 like

Gaaf, die van mij is ook uit 1986. Totaal andere look & feel, maar o zo Swatch. Goed dat je hem hebt teruggevonden!

1 like

Gaaf :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Cool! Tag me maar als je er aan denkt