NA: weer geen dresser, maar wel een gave GS SBGX293

Weer geen wat meer ‘dresserig’ horloge gekocht. En ook geen kleiner horloge. Ik dacht dat zo’n horloge er nu eens zou moeten komen. Een zoektocht volgde (altijd leuk), maar op mijn pad kwam toch weer een tool-/sporthorloge of hoe je dat ook noemt. Die horloges passen op dit moment gewoon beter bij mij, denk ik dan maar.

Het is de GS SBGX293 geworden:

Deze GS had ik een tijd geleden in handen bij Goat Luxury toen ik daar mijn Globemaster kocht. Vond het toen al een gaaf horloge. Gelukkig kwam het horloge weer in het vizier.

Velen geven altijd hoog op van de kwaliteit en afwerking van een GS. Dat vond ik ook (op afstand) en die mening deel ik nog steeds nu ik dit horloge een kleine week in handen heb.

Enkele specs
De GS zit prima. De afmetingen: diameter 38,8 mm, hoogte 10,7 mm, L2L 46,7 mm. Ook de W/R van 100 m, de goede AR-coating en screw-down crown zijn plussen.

Mooi en sportief
De keuze van GS welke delen geborsteld en welke gepolijst zijn en de verzonken bezel (alleen op 12 en 6 uur volledig zichtbaar) vind ik erg mooi.

De matzwarte wijzerplaat (echt nul structuur en nul sunburst) lijkt al het licht te ‘absorberen’, waardoor wijzers, indices en logo extra opvallen. Ik vind dat bij dit horloge prachtig. Met de verhoogde minutenring zorgen deze ook voor een mooie diepte in het horloge.

De scherpe, wat hoekige kast, de wijzers en een beetje lume zorgen voor de sportieve uitstraling.

De bracelets van GS krijgen niet bij iedereen de handen op elkaar, maar bij mij zit de band prima. Misschien stel ik niet zulke hoge eisen. Band en sluiting zien er best stijlvol uit. Ondanks het gebrek aan fijnafstelling krijg ik die precies op maat.

Quartz?
De GS is een quartz en daar wist ik helemaal niets over. Dus las ik me een beetje in natuurlijk. Als ik de (subjectieve) kenners moet geloven is de 9F61 een prima uurwerk dat betrouwbaar en nauwkeurig is (+- 10 sec per jaar). Voor mij moet een horloge ‘een beetje goed lopen’, dus dat zit met quartz wel goed. Ik blijf het knap vinden dat GS de secondewijzer precies op de secondestreepjes krijgt en dat zonder wobbel.

Ben er blij mee. Ik vind het horloge erg gaaf.
:smiling_face_with_three_hearts:

89 likes

Heel toffe GS! Gefeliciteerd!

1 like

Super mooi horloge,top zonder datum :+1:,enjoy!

1 like

Mooie aanwinst :+1:t2:

1 like

Heel mooi. Gefeliciteerd

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Veel draag plezier met deze schitterende verworvenheid.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Zeker een gave horloge, gefeliciteerd

1 like

Dank je.

Ik ook :ok_hand:t2: gefeliciteerd met je aanwinst.

1 like

Gefeliciteerd, mooie aanwinst :ok_hand:t2:

1 like

Dank. Ja, veel meer in balans zonder datum.

1 like

Dank u.

Prachtige aanwinst :ok_hand:t2: gefeliciteerd!

1 like

Lekkere Grand Seiko! Gefeliciteerd :+1:

1 like

Dank.

Geweldige NA! De ‘Milgauss’ van Grand Seiko en ik vind deze mooier :sunglasses:

Veel draagplezier.

1 like

Super GS!

1 like

Erg tof! Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst!

1 like

Dank je.

Prachtige aankoop :heart_eyes:
Veel draagplezier :wink:

1 like