NA Welke Grand Seiko?

Vier jaar na mijn eerste GS (SBGH001) volgde ik de GS ontwikkelingen op dit forum en keek ik uit naar een tweede GS.

Vorige week kon ik mij niet meer beheersen en afgelopen zondagmiddag de storm getrotseerd en naar Paul in Dordrecht gereden.

Leuk gekletst over horloges en met name over GS. Wat ik jammer vind bij GS is de (te) grote variatie van verschillende modellen, uurwerken, LE uitvoeringen en onbegrijpelijke coderingen. Hierdoor is het moeilijk door de bomen het bos te zien. Voordeel lijkt dat je voor ieder wensenlijstje wel een model zou moeten kunnen vinden. Mijn harde voorwaarden waren:

  • Elegance serie met ronde kast en leren band
  • ca 40+ mm
  • Spring Drive met automaat en zichtbodem
  • staal
  • max ca 5k

Mijn aanvullende wensen waren:

  • wijzerplaat met iets van structuur
  • geen power reserve op de voorzijde
  • geen datum of datumschijf in dezelfde kleur als wijzerplaat

Kleur van de wijzerplaat was geen voorwaarde voor mij.

De NA is geworden: SBGA407

Dit horloge voldoet aan alle harde voorwaarden. Het draagt heerlijk en loopt zo mooi. Zoals bij alle GS’en blijft het een genot om naar te kijken. De details zijn echt perfect. Als voorbeeld de cirkelvormige structuur in de power reserve die je alleen met een vergrootglas kan zien. Ook op de foto is het mij niet gelukt dit vast te leggen.

Naar mijn mening zou het horloge nog mooier zijn zonder power reserve en zonder datum (of datumschijf in kleur wijzerplaat). Deze boom heb ik echter in het grote bos nog niet kunnen vinden.

55 likes

Erg mooi, gefeliciteerd met je NA! :+1:

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst.

Heel mooi hoor :star_struck:

Deze wordt de “skyflake” genoemd toch?

Geniet ervan…!

Maar deze is wel erg mooi volgens mij. Echt zo’n wijzerplaat die je even in het zonnetje moet zetten, letterlijk. Fraai hoor!

Veel draagplezier … :ok_hand:

Inderdaad, dat is de officieuze naam.

1 like

Van harte met je NA. Geniet er van!

Gefeliciteerd :ok_hand:

Prachtige aanwinst​:ok_hand::ok_hand::ok_hand:

Supermooi! Van harte! :smile: :+1:

Prachtig! :heart_eyes:

Veel draagplezier :+1:

Kleur van de wijzerplaat is echt prachtig! Gefeliciteerd

Prachtig, van harte gefeliciteerd en heb je je SBGH001 nog?
Zie je niet vaak en die vind ik persoonlijk nog mooier.

Ja, die heb ik ook nog. Het is een goede combinatie.

1 like

Mooi hoor.:+1:
Veel draagplezier.

Prachtig horloge, van harte gefeliciteerd ermee! De secondewijzer van een springdrive is zo mooi om te zien glijden. Hopelijk zien we er nog veel foto’s van.

Heel mooi, gefeliciteerd! En mooie kleur wijzerplaat.

Erg mooi hoor! Gefeliciteerd!

eerste post op HF…
relatief verse Seiko gek, met een beginnetje van een mooie collectie (hoop ik dan toch;) )

2 likes